(Poistunut julkaisusta)

Senior Digital Marketing Specialist, Display Advertising
Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Alkuperäinen julkaisupäivä 5.11.2020

Puhuttelisiko sinua tilaisuus tulla viemään eteenpäin koko S-ryhmän digitaalista mediaostamista? Luoda standardit toiminnalle, nostaa sen laatua ja targetoida kehittämistä. Olemme SOK MEDIAssa siirtymässä ketterämpään toimintatapaan. Samalla vahvistamme omaa osaamistamme kriittisissä ja strategisesti meille tärkeissä kyvykkyyksissä. Yksi osa-alue tässä työssä on digitaalinen mediaostaminen. Mistä pääsemmekin sinuun.

Meillä on tarjota sinulle SOK MEDIAssa tehtävä, jossa pääset keskittymään tähän erityiseen osaamisalueeseen, kun vahvistamme omaa kykyämme vastata liiketoimintamme odotuksiin. Ainutlaatuinen tilaisuus? Mielestämme ehdottomasti, kun olet avainasemassa viitoittamassa tietämme S-ryhmän brändien digitaalisen mediaostamisen kehittämisessä ja mainonnan tuloksekkuuden parantamisessa. 

Tarkemmin tehtävästäsi

Tehtävässäsi vastaat digitaalisen mediaostamisen tuloksista, toimintatavoista sekä kehittymisestä SOK MEDIAssa. Liiketoimintamme tavoitteet muovautuvat käsissäsi digitaalisen markkinoinnin ja display-mainonnan tavoitteiksi, tekemiseksi ja tuloksiksi. Tätä työtä teet osana brändikohtaisia digitaalisen markkinoinnin tiimejä.

Kehitystyöhön, johon arviolta viidennes työajastasi menee, kontribuoit toimimalla digitaalisen mainonnan kompetenssitiimissämme. Kehittäen työkalujamme ja prosessejamme sekä digitaalisen mediaostamisen osaamistamme. Nostat ja priorisoit syntyneet ideat kehityksemme roadmapille ja varmistat osaltasi kehitystyön tulosten jalkautuksen. Kehität ja skaalaat yhteisiä käytäntöjämme eri brändeillemme sekä käyt aktiivista dialogia sidosryhmiemme kanssa – niin markkinoinnin kumppaneidemme, liiketoimintojemme kuin alueosuuskauppojen.

Vastaat myös S-ryhmätasoisista display-mainonnan työkaluista, rakenteesta ja ylläpidosta. Olet myös display-mainonnan lähettiläs talossamme – toimit mediaostamisen asiantuntijoidemme coachina ja digistrategiemme sparraajana.

Digitaalinen mediaostaminen ei ole meillä suinkaan lähtötelineissä, mutta nyt on aika tehdä selkeä rimannosto, ja luoda tälle työlle kunnianhimoiset standartit ja tavoitteet. Oletko sinä oikea osaaja ja työkaveri auttamaan meitä tässä? 

Mitä sinulla on lupa odottaa?

Haluamme olla Euroopan paras vähittäiskaupan markkinoija. Tiedämme, että tavoitteemme on hurja mutta näin visioimme. Tähän tavoitteeseen pääsemme vain, jos meillä itsellä on Suomen paras osaaminen. Matka ei tule olemaan vain kevyt ekskursio vaan pikemmin täysimittainen maraton. Mitä tältä matkalta voit odottaa?

1.​ Meillä pääset kasvattamaan osaamistasi usean eri liiketoiminnan saralla. Haasteet, joita taklaat ovat tällöin hyvin erilaisia ja display-mainonnan kannalta moninaisia. Ehdottomasti yksi työsi rikkauksista.

2. Olemme tiiviisti osa suomalaisten arkea ja elämää. 2,4 miljoonaa asiakasomistajaa tai yli miljoona S-mobiilin käyttäjää odottavat meiltä ja sinulta hyvin kohdennettua ja heitä palvelevaa markkinointia. Työsi vaikuttavuuden mittaluokka on Suomessa ainutlaatuinen – pienilläkin parannuksilla on suuri vaikutus.

3. Tulet saamaan vastuullisesti hyödynnettäväksi huiman määrän dataa. Kollegasi muista SOK MEDIAn tiimeistä, kuten markkinoinnin automaatiosta, analytiikasta ja strategiasta auttavat sinua onnistumaan työssäsi.

4. Kanssamme viet eteenpäin muutosta. Luot uutta, vaikutat ja teet asioita, joita ei ole ennen tehty. Toisaalta on hyvä ymmärtää tämän tarkoittavan sitä, että kaikki ei ole vielä valmista – prosessit viimeisen päälle viritettyjä tai matkamme täysin yllätyksistä vapaa.

5. Tämä on rooli, jossa pääset laittamaan osaamisesi likoon. Työsi on hyvin hands on -tekemistä ja tulet saamaan vastuuta, jotta menemme eteenpäin ja teemme asioita fiksusti. Eli ehdottomasti paikka sellaiselle, joka näitä asioita arvostaa.

6. Odotukset työtämme kohtaan ovat kovat, mutta ei ole minkäänlaista epäselvyyttä siinä, ettemmekö onnistuisi. Meillä on niin resurssit, taito kuin tahto onnistua. Työllämme on johdon tuki ja se on osa ryhmämme strategiaa. Kanssamme myös sinä tulet onnistumaan.

Tulet mukaan mutkattomaan, inhimilliseen sekä hyvin tavoitehakuiseen yhteisöön. Meillä sinun on mahdollista keskittyä työssäsi siihen mitä osaat, ja henkilökohtaista arkeasi tukevat ryhmämme mielekkäät henkilöstöedut sekä mielestämme työmme vaativuutta vastaava kompensaatio.

Henkilöstöetuihimme voit tutustua tarkemmin täältä: https://s-ryhma.fi/tyopaikat/miksi-s-ryhmaan

Miltä vaikuttaa? Voisiko tässä olla sinua kiinnostava, sopiva askel ja haaste työurallasi?

Työ vaatii mestarinsa

Tässä tehtävässä menestymisessä sinua auttaa selkeä visio siitä, mihin suuntaan digitaalisen median ostaminen on menossa. Osaat ulosmitata display-mainonnan teknologioiden hyödyt mutta yhtä lailla myös kehittää toimintatapoja. Sinulla on tästä myös aiempia näyttöjä. Teknologioista sinulle ovat tuttuja mm. DSP, SSP, DMP, CDP ja omaat kokonaisvaltaista ymmärrystä Google Marketing Platformista (mm. DV360, CM, GA360). Hallitset myös eri osapuolien datan käytön mahdollisuudet sekä näihin liittyvät tietosuoja-asiat.

Mielestämme on tärkeää, että ymmärrät digimainonnan kentän aina kohdentamisesta eri kanavien rooleihin asiakaslähtöisessä, monikanavaisessa markkinoinnissa. Tunnistat display-mainonnan mahdollisuudet tässä kokonaisuudessa ja osaat suunnitella, operoida, optimoida sekä skaalata sen tekemistä.

Joukkoomme sujahdat sujuvasti, jos olet itseohjautuva, käytännönläheinen tekijä – et käsien heiluttaja tai pilvissä leijuva visionääri. Osaat viestiä vaikuttavasti ja valmentavasti sekä operoida sujuvasti verkostoissa ja odotusten ristivedossa. Et säikähdä ajoittaista painetta, vaan hallitset priorisoinnin, tai uskallat pyytää apua. Et myöskään pelkää epäonnistumista vaan rohkeasti kokeilet ja opit. Tässä työssä ja kanssamme pääset hyödyntämään myös analyyttisyyttäsi ja ketterän tekemisen taitojasi.

Miltä vaikutti? Tuntuuko tämä sinua kiinnostavalta uudelta haasteelta? Siinä tapauksessa seuraavaksi olisi hienoa kuulla sinusta lisää.

Hakuohjeet ja lisätietoja

Tähän tehtävään voit hakea oheisen hakulomakkeen kautta 24.11.2020 mennessä. Tämä on meille tärkeä rekrytointi, johon panostamme sen vaatiman ajan. Käymmekin hakemuksia läpi sekä tapaamme teävästä kiinnostuneita jo hakuaikana. Älä siis suotta odottele viime hetkeen asti.

Jos sinulla on mielessä kysymyksiä tehtävääsi, tavoitteisiimme tai meillä työskentelyyn liittyen Martech & Digital Advertising Lead Anssi juttelee mielellään kanssasi. Hänet tavoitat 5.11. klo 12:00-13:00 ja 11.11. klo 16:00-17:00 numerosta 050 303 2519 tai muuten sähköpostitse anssi.juusela@sok.fi.

SOK MEDIA – Asiakas, sisältö, kyvykkyydet

”SOK MEDIA vastaa S-ryhmän omasta, ansaitusta ja ostetusta mediasta – viestinnästä, markkinoinnista, kanavista, niihin liittyvästä palvelukehityksestä ja asiakasomistajakonseptista. Ratkomme ongelmia ja arvostamme ideoita ja ennakkoluulottomuutta. Ryhmittäydymme työn ympärille luovasti ja leveästi tai tarkasti ja fokusoidusti. Kokeilemme ketterästi, ja luovutamme harvoin. Meitä ohjaa halu tehdä Euroopan huipputason retail-markkinointia, kehittää Suomen suosituinta lojaliteettiohjelmaa mobiilipalveluineen ja pyörittää omaa mediaamme Yhteishyvää, jonka suomalaisten arvostuksessa ohittaa vain Aku Ankka. Digitaalinen palvelukehitys on keskiössämme, koska ”Media as a Service” on se, mikä toimii. Meillä saat olla mukana tekemässä tukevan arvopohjan toteutuksia, jotka muistat työuran jälkeenkin. Sellaisia ovat esimerkiksi kansainvälisesti palkitut innovaatiot Hihna247 ja Korttelitoive. Olemme osaajien keskittymä Vallilan Ässäkeskuksessa – ja totta vie ylpeitä siitä."

Veepee Ääri, johtaja, SOK MEDIA