Tietoa tehtävästä
Experis IT on ManpowerGroup-konserniin kuuluva IT-osaamista tarjoava yksikkö. Tarjoamme yritysasiakkaille kattavia palveluita rekrytoinnista ja vuokrapalveluista konsultointiin sekä globaalisti tuotettavaan loppukäyttäjätukipalveluihin. Palveluidemme avulla asiakkaat saavat IT-osaajia itselleen heille parhaiten sopivalla tavalla joko pitkäaikaiseen tai väliaikaiseen sekä osa-aikaiseen tarpeeseen.
Palvelemme jokaisessa Suomen kolkassa kuin myös globaalisti kymmenissä maissa. Tiimimme kasvaa, ja nyt haussa on
Sales Manager
Tehtävässä tulet tekemään uusmyyntiä yritysasiakkaille. Asiakkaiden koot ja toimialat vaihtelevat suuresti.
Mitä tehtävä pitää sisällään?
Tulet tapaamaan aktiivisesti asiakkaita sekä Teamsin välityksellä, että kasvotusten. Hankit tapaamisia itse kontaktoimalla verkostoasi tai täysin kylmiä asiakkaita. Saat kalenteriisi myös täytettä buukkauskumppanimme tekemien kylmäsoittojen avulla. Meidän ideologiamme ei ole myydä hiekkaa Saharaan, vaan tarjoamme asiakkaille sellaisia palveluita, joista he saavat aidosti hyötyä. Tehtävä on vahvasti myynnillinen, mutta myyntimme on palveluiden rakentamista sellaiseksi, että saamme autettua asiakkaitamme heidän haasteissaan. Toivomme, että tällainen ajatusmalli resonoi sinun ajatuksissasi.
Myyt koko tuotetarjoomaamme, ja sparrailet asiakkaiden kanssa, mikä palvelustamme sopisi juuri heille parhaiten. Hinnoittelet ja teet tarjoukset asiakkaille, kun saat asiakkaat vakuutettua siitä, että ainakin tarjous kannattaa katsoa. Toivottavasti usein.
Nopeita voittoja on mukava saada, mutta pelkästään sellaisia ei ole tarjolla. Myyntisyklit ovat usein pitkiä ja kärsivällisyyttä vaativia. Tehtävä vaatiikin asiakkaiden kontaktoimista uudelleen ja uudelleen, kunnes heidän tarpeensa aktivoituu.
Saat joitakin suurempia kohdeasiakkaita, joiden osalta kartoitat henkilöitä, ketkä voisivat hyötyä palveluistamme, ja sovit heidän kanssaan tapaamisia.
Sinun ei tarvitse tehdä vain, mitä käsketään, vaan pääset mukaan suunnittelemaan ja sparrailemaan sisäisesti, kuinka myyntiä toteutetaan. On siis positiivista, jos sinulta saa ideoita ja kehitysajatuksia tulevaisuutta varten.
Mitä tehtävässä menestyminen vaatii erityisesti?
Asiakasrajapinnassa jokainen päivä on erilainen, joten sinun täytyy pystyä mukautumaan äkillisiin muutoksiin päivän rakenteessa. Tartut rohkeasti vastaantuleviin haasteisiin, etkä pelkää hypätä välillä pois mukavuusalueelta. Koet asiakkaiden kontaktoimisen mieluisaksi ja uskallat rohkeasti kontaktoida asiakkaita kartoittaaksesi heidän kiinnostustaan tai vaikka kysyäksesi muita kontaktihenkilöitä heidän yrityksensä sisältä.
Olet oma-aloitteinen, etkä kaipaa päivittäistä niskaan hengittämistä. Me emme usko mikromanageeraamiseen, vaan luotamme kykyysi johtaa omaa tekemistäsi tavoitteita kohti. Apua on kuitenkin tietysti aina saatavilla.
Sinulla on kokemusta IT-alalta sekä uusmyynnistä. Ymmärrät IT:tä ja osaat puhua asiakkaan kanssa heidän IT-tarpeistaan. Sinulla on voimakas halu saada tuloksia aikaan, ja sytyt tavoitteellisesta tekemisestä. Olet kiinnostunut markkinatilanteesta, ja pystyt puhumaan asiakkaiden kanssa, miten ja minkälaista osaamista tällä hetkellä markkinasta löytyy.
Teemme tiivistä yhteistyötä muiden maaorganisaatioidemme kanssa, ja kaikki asiakkaamme eivät puhu suomen kieltä, joten tehtävässä vaaditaan sujuvaa englannin kielen taitoa.
Kuinka työt alkavat?
Ensimmäisten viikkojen aikana sinut perehdytetään talon tavoille, sekä pääset tutustumaan kollegoihin. Pääset jo mukaan myyntitapaamisiin oppimaan.
Seuraavien parin kuukauden aikana opit lisää meidän tarjoamistamme palveluista, jotta osaat puhua niistä sujuvasti. Olet käynyt jo useita myyntitapaamisia kollegojen kanssa, ja ehkä jo hoitanut joitakin itsenäisestikin.
Ensimmäisen puolen vuoden aikana olet päässyt jo jyvälle tekemisestämme, ja olet jo erottamaton osa tiimiämme. Olet saanut kalenteriisi tapaamisia kumppanimme toimesta, sekä itse kontaktoimalla. Pystyt toimimaan itsenäisesti ja olet saanut omaan myyntiputkeesi jo täytettä. Olet päässyt tekemään ensimmäiset tarjoukset ja jopa klousannutkin keissejä.
Ensimmäisen vuoden aikana olet onnistunut saamaan useita uusia asiakkaita, ja siirtämään niiden hallinnan palvelupäälliköillemme.
Alkuun pääsemisen ripeys riippuu myös omasta pohjaosaamisestasi, ja oppimiskäyrästäsi.
Mitä meiltä saat?
Saat ympärillesi osaavia ja mukavia kollegoita. Meillä ei kenenkään tarvitse onnistua yksin, vaan puhallamme porukassa yhteen hiileen. Lähiesihenkilösi Tomi työskentelee Tampereella, ja kollegoita on ripoteltu ympäri Suomea. Kaikkia et näe välttämättä kovin usein naamatusten, mutta Teamsissa aina tarvittaessa. Optimaalinen sijaintisi on Tampere tai pääkaupunkiseutu, mutta muutkaan sijainnit eivät ole poissuljettuja. Ei edes Turku. Toimistomme sijaitsevat Helsingissä, Tampereella, Turussa, Jyväskylässä, sekä Kuopiossa, joten näillä seuduilla on mahdollista työskennellä kollegojen parissa. Asiakkaat sijaitsevat pääasiassa Etelä-Suomen alueella.
Työt alkavat tammikuussa, ja tarkempi aika sovitaan valittavan hakijan kanssa. Työ on täysiaikainen ja toistaiseksi voimassa oleva.
Lue lisää meistä ja tekemisestämme osoitteessa www.experis.fi
Kaipaatko vielä lisätietoja tehtävästä?
Lisätietoja voit kysyä Tomi Peltoselta, tomi.peltonen@fi.experis.com, +358503366664. Soitathan jonain näistä ajoista: To 21.11. klo 13-14 tai To 28.11. klo 15-16. Mikäli haluat jutella lisää, mutta nämä ajat eivät käy, laita Tomille viesti tai sähköposti.
Mitä seuraavaksi?
Lähetä hakemuksesi ja CV:si palkkatoiveineen viimeistään 1.12. Tehtävään valitulle teetetään turvallisuusselvitys, jonka läpäiseminen on edellytys työsuhteen jatkumiselle.
Hae työpaikkaa
Hae työpaikkaa tai vinkkaa kaverille 30.11.2024 mennessä! Hakemuksen voit täyttää "Hae työpaikkaa" -linkin kautta.
Lisätietoja: Tomi Peltonen