Process Owner, Knowledge and Service Catalogue Management
OP

Hae työpaikkaa
Alkuperäinen julkaisupäivä 6.9.2021

Haluaisitko olla kehittämässä ratkaisuja, jotka näkyvät yli neljän miljoonan suomalaisen arjessa? Kiinnostaisiko sinua vakaa ja vastuullinen työnantaja, joka on tuonut ketterät menetelmät käytäntöön? Meillä nämä toiveet ovat todellisuutta. OP on Suomen johtava finanssiryhmä ja alan suurin työnantaja, mutta myös yksi Suomen suurimmista softataloista. 
 
Tavoitteenamme on, että palveluidemme toimintavarmuus ja jokainen kohtaaminen kanssamme on huippuluokkaa. Haemme nyt Kehittäminen ja Teknologiat -organisaation Infrastruktuuri- ja palvelutuotanto -yksikköön kokenutta tietämyksenhallinnan ja palvelukatalogin hallinnan asiantuntijaa palveluintegraation alueelle.

Process Owner, Knowledge and Service Catalogue Management

Prosessiomistajanaja olet määrittämässä tietämyksenhallinnan ja palvelukatalogin hallinnan prosesseja, yhteisiä toimintatapoja sekä osana palveluintegraatiota kehittämässä OP:n IT-palveluiden hallintaa. Vastaat että prosessisi tuottavat asiakasarvoa, rakennat ketterää kulttuuria sekä kehität toimintamalleja ja työkaluja. Toimit tiiviissä yhteistyössä eri liiketoimintojen kanssa ja johdat monitoimittajaekosysteemin toimijoita. 

Vastuullasi olevat prosessit on toteutettu ServiceNown päälle. Prosessiomistajuuden lisäksi toimit myös ServiceNown päälle rakennetun loppukäyttäjäportaalin omistajana vastaten palveluportaalin sisällöstä sekä sen jatkuvasta ylläpidosta ja kehityksestä kumppanien kanssa. Ohjaat OP-ekosysteemiä kohti loppukäyttäjien itsepalvelukulttuuria rakentaen asiakaslähtöisiä palveluita palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen. 

Prosessiesi asiakkaita ovat OP:n liiketoiminnan edustajat, jotka ovat samalla tärkeitä yhteistyökumppaneitasi. Oma kannustava lähitiimisi koostuu lisäksesi Service Desk Product Ownerista sekä palvelupyyntöhallintaprosessin omistajasta. Muita läheisiä sidosryhmiäsi ovat OP:n SIAM- ja ServiceNow -tiimit sekä useat kansainväliset kumppanit. Onnistuminen työssä näkyy itsepalveluasteen kasvuna, tyytyväisinä asiakkaina sekä parantuneena tietämyksenhallinnan käyttöasteena ja laatuna.

Oletko hakemamme osaaja?

Sinulla on kokemusta tietämyksenhallinnan ja/tai palvelukatalogiprosessien hallinnasta ja ketterästä kehittämisestä monitoimittajaympäristössä suuren organisaation sisällä. Olet voinut aiemmin toimia esim. prosessipäällikkönä/-omistajana, tuotepäällikkönä tai Delivery Managerina. Olet ollut rakentamassa ITSM-palvelumalleja ja SIAM/ITIL on sinulle arkipäivää.

Olet kokenut tekijä sekä kansainvälisten toimittajien johtamisessa että yrityksen sisäisien sidosryhmien tukemisessa. Erinomainen asiakaskokemus on sinulle sydämen asia. Palveluhallinnan ammattilaisena haluat olla uudistamassa palveluintegraation käytäntöjä digitalisoituvassa maailmassa.

Sinulla on kyky luoda yhteistyösuhteita, kommunikoida läpinäkyvästi niin suomeksi kuin englanniksi, ja viedä porukalla asiat maaliin. Omaat näyttöjä toimintamallimuutosten jalkauttamisesta ja onnistuneista käyttöönotoista. Osaat kuvata monia riippuvuuksia sisältävät isot konseptit, sekä ratkaisulähtöisesti toteuttaa kokonaisuuden pala kerrallaan.

Työkaluista ServiceNow ja Jira ovat sinulle tuttuja. Eduksi luemme kokemuksen palvelumuotoilusta sekä kokemuksen finanssialalta. Sinulla on ylempi tai alempi korkeakoulututkinto tietojenkäsittelytieteestä tai muulta soveltuvalta alalta.

Mitä saat meiltä?

Pääset mukaan johtamaan merkittävää kulttuurimuutosta, jossa osaamisen jatkuva kehittäminen, modernit työkalut sekä energinen ja aloitteellinen toiminta ovat keskiössä. Olet keskeisessä roolissa isossa palveluintegraatio-organisaatiossa, jolla on vahva johdon tuki kehittää toimintoja uudelle tasolle. Lisäksi pääset laajentamaan verkostoasi ja toimimaan laaja-alaisesti yhteistyössä sekä sisäisesti että ulkoisten kumppaneiden kanssa. 

Vastuullisen työn vastapainoksi pidämme huolen työhyvinvoinnistasi ja tulevaisuuteen katsovista työjärjestelyistä. Tarjoamme sinulle vakaan ympäristön, jossa vastuullisuus, ihmisläheisyys ja yhdessä menestyminen ovat keskeisiä arvoja. 

OP:laisena sinulle on tarjolla myös: 

•  mahdollisuus kehittää osaamistasi OP Software Academyssa työaikanasi 
•  rahanarvoiset henkilökuntaedut ja alennukset OP:n omista tuotteista 
•  strukturoitu asiantuntijan urakehitysmalli, joka tukee kasvua urallasi 
•  kattava työterveyshuolto, laaja hoitokuluvakuutus ja myös vapaa-ajan kattava tapaturmavakuutus 
•  liikunta- ja kulttuurietu sekä mahdollisuus edulliseen lomailuun OP:n lomaosakkeissa 

Voit tutustua meihin lisää täällä ja ottaa kuunteluun OP Tech- podcastin.

Lisätiedot ja hakuohjeet

Hae tehtävään su 26.9.2021 mennessä alla olevan linkin kautta jättämällä meille CV:si ja hakemuksesi palkkatoiveineen, ja kerro motivaatiostasi tehtävää kohtaan. Lisätietoja tehtävistä antaa Product Owner Miia Kemppi, p. 050 592 2829 (pe 10.9. klo 9-10, ti 14.9. klo 13-14, to 23.9. klo 12:30-13:30). Voit myös laittaa kysymyksesi sähköpostitse miia.kemppi(a)op.fi. 

Olisi hienoa, jos pystyisit aloittamaan työskentelyn kanssamme mahdollisimman pian. Tehtävään valittavalta henkilöltä tarkistetaan luottotiedot ja yritysyhteydet sekä teetetään perusmuotoinen turvallisuusselvitys, huumausainetesti ja terveyskysely.

OP on Suomen johtava finanssiryhmä ja alan digitaalisen muutoksen suunnannäyttäjä. Olemme asiakkaidemme omistama, finanssialan suurin työnantaja Suomessa. Ryhmässämme työskentelee yli 12 000 alan ammattilaista, ja tuotamme sekä kehitämme pankki-, varallisuudenhoito-, vakuutus- ja terveydenhoitopalveluita yli neljälle miljoonalle asiakkaallemme.

Hae työpaikkaa

Lähetä ilmoitus kaverille

Lisätiedot

  • Ilmoitusnumero: 1495742
  • Tehtäväalue: IT
  • Työsuhde: Vakituinen työsuhde
  • Työn tyyppi: Kokopäiväinen
  • Hakuaika päättyy: 26.9.2021
  • Hakuosoite: www-osoite
  • Sijainti: Helsinki