(Poistunut julkaisusta)

Lomakotitoiminnan johtaja
Suomen Pelastusarmeijan Säätiö

Alkuperäinen julkaisupäivä 26.9.2019

Pelastusarmeijan leirikeskus tunnetaan paremmin nimellä Lasten lomakoti ja sen toiminta on aloitettu jo vuonna 1914.Lomakodissa järjestetään ympärivuotisesti leirejä (talvi-, kesä- ja syysleiri) 4-11–vuotiaille lapsille. Vuosittain leiriläisiä on noin 300. Kesäisin lomakodissa työskentelee myös yli 30 työntekijää varmistaen lapsille turvallisen ja hyväntahtoisen ympäristön. Lomakodin alueella on noin 90 hengen kapasiteetti, jolloin suurtalouskeittiö, monitoimisali ja takkahuone tulevat koko yhteisön ahkeraan käyttöön. Lomakotitoiminta perustuu kristillisille arvoille. Toimintamme ytimessä ovat aina olleet lähimmäisenrakkauteen uskovat ihmiset.  Lomakoti haluaa tukea lapsiperheitä antamalla loman kodin ulkopuolella. Lomakodissa vaalitaan yhteisiä hetkiä, keskinäistä luottamusta ja lapsilähtöistä toimintaa.

Etsimme nyt lomakotitoiminnan johtajaa Suomen Pelastusarmeijan Säätiölle Nummelaan

Tehtävänkuva:

Lomakotitoiminnan johtajana vastaat toiminnan suunnittelusta ja toteuttamisesta Pelastusarmeijan mission ja vision mukaisesti yhdessä ohjelmasektorin päällikön ja sosiaalisen työn esimiehen kanssa. Pääset tarttumaan monipuoliseen ja itsenäiseen toimenkuvaan, jossa sinun työtäsi tukevat sisäiset sidosryhmät kuten henkilöstö-, taloushallinto-, viestintä-, opinto- ja koulutussektori. Tehtävässä vastaat lomakodin työntekijöiden rekrytoinnista, työsopimuksista, työvuorosuunnittelusta, perehdyttämisestä ja kouluttamisesta. Toimit esimiesvastuussa kahdelle kokoaikaiselle työntekijälle, leirien aikana alaisia sinulla on 30-40 henkilöä. Olet päävastuussa lomakodilla pidettävistä leireistä ja vastaat toimivasta kokonaisuudesta leirityöntekijöiden ja valittujen leirijohtajien kanssa. Lisäksi huolehdit, että kaikessa toiminnassa noudatetaan laadittuja eettisiä turvallisuusohjeita. Toiminnan jatkuvuuden varmistamiseksi vastaat talousarvion laatimisesta ja seurannasta yhdessä taloushallintosektorin kanssa. Rahoitushakemuksen itsenäinen laadinta ja uusien rahoitusmahdollisuuksien selvittäminen kuuluvan olennaisena osana työhösi. Työ on kokopäivätyötä ja pääsääntöisesti päivätyötä Nummelan toimipisteeltä käsin.

Yleistä:

Lomakotitoiminnan johtajan toimi on ohjelmasektorilla, joka on Suomen Pelastusarmeijan Säätiön organisaatiossa yksi Pelastusarmeijan viidestä sektorista. Odotamme sinulta AMK-tasoista opetus-, kasvatus-, tai sosiaalialan koulutusta. Hallinnollinen koulutus ja julkisen palvelu- ja päätöksentekojärjestelmän tuntemus katsotaan eduksi. Arvostamme laaja-alaisia yhteistyö- ja sosiaalisia taitoja sekä itsenäistä työotetta. Suomen kielen lisäksi pystyt sujuvasti kommunikoimaan englanniksi. Menestyt tehtävässä, kun sinulla on aiempaa kokemusta esimiestyöskentelystä ja valmiuksia lähteä kehittämään lomakodin palvelutoimintaa eri yhteistyötahojen kuten seurakuntien kanssa. Haluat omalla työlläsi varmistaa, että tärkeää ja merkityksellistä työtä pystytään toteuttamaan jatkossakin. Pelastusarmeijan lomakodin tärkein tehtävä on tarjota loma kodin ulkopuolella sellaisille lapsille, joilla siihen ei muuten olisi mahdollisuutta. Lomakoti on toiminut Hiidenrannassa yli sata vuotta, ja lomakodin johtaja vastaa myös kiinteistöön liittyvistä asioista yhdessä kiinteistöosaston kanssa. Palkkauksessa ja työehdoissa noudatetaan yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimusta. Pelastusarmeija toimii kristilliseltä pohjalta, ja vaikkei sinulta vaadita kristillistä vakaumusta, haluat kunnioittaa tätä lähtökohtaa ja organisaation humaania arvomaailmaa ylipäätään.

Tarjoamme sinulle:

- Vakituisen ja kokopäiväisen työn kansainvälisessä organisaatiossa
- Tunnetun, vakaan ja humaanin järjestön työnantajaksesi
- Itsenäisen ja monipuolisen vastuutehtävän Pelastusarmeijan lomakotitoiminnan johtajana
- Yksityisen sosiaalipalvelualan työehtosopimuksen mukaisen palkkauksen (Muu Suomi G29)
- Lämminhenkisen työyhteisön ja kannustavan esimiehen työsi tueksi

Odotamme sinulta:

- Kokemusta esimiestehtävistä ja AMK-tasoista opetus-, kasvatus-, tai sosiaalialan koulutusta
- Kokemusta STEA-hakemusten ja vaikuttavuusraporttien laadinnasta
- Sosiaalisuutta ja erinomaisia vuorovaikutustaitoja haastavissakin tilanteissa
- Idearikkautta, joustavaa työotetta ja halua kehittää lomakodin toimintaa eteenpäin
- Oman auton käyttömahdollisuutta
- Aiempi kokemus leirityöstä katsotaan eduksi

Työsuhde on vakituinen ja alkaa sopimuksen mukaan.


Haku: Hae tehtävään rekisteröimällä itsesi hakijaksi osoitteessa https://ura.empore.fi/ 13.10.2019 mennessä.

Lisätietoja tehtävästä antaa Emporen rekrytointikonsultti Susanna Eskola, puh. 040 620 8387 tai sähköpostitse susanna.eskola@empore.fi.