Lindström: Vi söker en ny resultatenhetschef till Lindström Åland Ab
Tietoa tehtävästä
Lindström är ett av Europas ledande textilserviceföretag och vi har mer än över 170 års erfarenhet i Finland. Erfarenhet betyder dock inte att vi fastnar i det förflutna – idag är vi förutom i Finland verksamma i 22 olika länder, vi är en pionjär inom vår bransch vi investerar ständigt i utvecklingen av våra tjänster. Våra 4 700 anställda i olika länder ser till att vi kan erbjuda våra kunder ansvarsfullt producerade textiltjänster som underlättar våra kunders vardag.
Är du en inspirerande och engagerande ledare? Inspireras du av ett målinriktat arbete där framgångar genuint eftersträvas tillsammans med personalen? Är kundfokus i centrum för allt du gör? Om svaret är ja, kan du mycket väl vara den nya ledaren vi söker till Lindström Åland Ab.
I denna position kommer du att leda en organisation på cirka 33 personer. Organisationen omfattar försäljning, kundprocess, produktion och distribution. Du har ett övergripande ansvar för enhetens ekonomiska resultat, tillväxt och lönsamhet inklusive årsplanering, budgetering och personalhantering. Det är viktigt att du också är redo ta dig an utmaningar på operativ nivå tillsammans med ditt team. I din tjänst rapporterar du till resultatenhetens Business Unit Director och ingår i resultatenhetens ledningsgrupp.
Ditt verksamhetsställe är i Mariehamn.
Du har erfarenhet som stöder tidigare framgångsrikt chefsarbete samt ledning av operativ verksamhet. Erfarenhet av arbete med försäljning, kundrelationer och serviceinriktad verksamhet är meriterande. Du har stark lokalkännedom och du bor på Åland. Vi ser även gärna att du har en examen som stödjer uppgiften. Utöver utmärkta kunskaper i svenska, förutsätts kunskaper i finska och engelska för att uppgiften ska kunna utföras på ett framgångsrikt sätt.
Om du känner att du är rätt person för tjänsten, skicka din ansökan samt löneanspråk senast torsdagen 6.4.2023 via ansökningsformuläret.
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta Business Unit Director Mika Willisi; mika.willisi@lindstromgroup.com eller på tel. 050 389 8660 (fre 24.3 kl. 9-11 eller fre 31.3. kl. 13-15)
Tietoa työnantajasta
About Lindström
Lindström is a family-owned company whose business is based on circular economy. With our 5,000 employees, we offer a wide range of textile services to our customers in Europe and in Asia – ranging from workwear, cleanroom textiles, mats, industrial wipers, and washroom products to textiles for hotels, restaurants and healthcare. We focus on making our customers’ lives easier and helping them be more sustainable. We want to be the leader of sustainable development in our industry.
We offer employees the opportunity to develop and be a part of the business of the future that promotes sustainable actions for our planet. As a work community, we value caring for other people and respecting everyone. As an employer, we believe in offering everyone equal opportunities to develop and grow in inspiring positions, as well as with motivating and fair wages. We want to see you shine.
Lindström was established 175 years ago in Helsinki, Finland, where our head office is.
Tutustu työnantajan yrityssivuun osoitteessa https://tyopaikat.oikotie.fi/yritys/lindstrom/1712792-1
- Lindström Group Lindström: Demand Planner
- Lindström Group Lindström: Assistant Business Controller, Suomi
- Lindström Group Lindström: IT Project Manager
Lindström Oy muualla verkossa
Työnantajan verkkosivulle