Lindström: Assistant Business Controller, Suomi
Tietoa tehtävästä
Lindström on yksi Euroopan johtavista tekstiilipalveluyrityksistä, jolla on takanaan jo yli 175 vuoden mittainen historia Suomessa. Toimimme Suomen lisäksi 22 eri maassa, kuulumme alamme edelläkävijöihin ja panostamme jatkuvasti palveluidemme kehittämiseen. Kiertotalous on liiketoimintamme ytimessä. Yli 5000 työntekijäämme eri maissa pitävät huolen siitä, että pystymme tarjoamaan asiakkaillemme vastuullisesti tuotettuja tekstiilipalveluita, jotka helpottavat asiakkaidemme arkea. Etsimme nyt joukkoomme uutta lindströmiläistä, oletko sinä hakemamme:
ASSISTANT BUSINESS CONTROLLER, SUOMI
Lindströmin uutena Assistant Business Controllerina pääset tukemaan Lindström Suomen kannattavaa kasvua ja jatkuvaa kehittymistä. Työtehtäväsi liittyvät raportointiin, budjetointiin, ja ennustamiseen. Lisäksi analysoit taloudellista suoriutumista suhteessa mittareihin ja strategisiin tavoitteisiin, sekä tuotat suosituksia kannattavuuden parantamiseen. Tässä roolissa tarvitaan sujuvaa suomen ja englannin kielen osaamista, erinomaisia IT-taitoja sekä aiempaa kokemusta taloushallinnon tai controllerin tehtävistä. Sijaintinasi tulee olemaan pääkonttorimme Helsingin Kalasatamassa, jossa työskentelemme joustavassa hybridimallissa.
Pääasiallisiin tehtäviisi kuuluu:
- Kuukausi- ja tertiääriraportointiin osallistuminen (FPM), sisältäen analyysien ja havaintojen esittämisen
- Säännöllisten Business Review -esitysten sekä muun johdon dokumentaation valmistelu
- Organisaation ennusteiden seuraaminen ja sidosryhmien tukeminen
- Budjetointiprosesseissa avustaminen
- Sisäisten sidosryhmien tukeminen tuottamalla ad hoc -analyysejä esimerkiksi liiketoimintapäätösten tueksi
- Osallistuminen tiimin ja organisaation kehitysprojekteihin
- Excel- ja BI-työkalujen ylläpito ja kehittäminen, sekä muut rutiinitehtävät
- Verkostoituminen ja yhteistyö taloushallinnon tiimien kanssa
Etsimme tiimiimme sinua, joka olet valmis kehittämään omaa osaamistasi ja haluat työskennellä yrityksessä, jolle kestävä kehitys ja kiertotalouden edistäminen on kaikki kaikessa. Etsimämme henkilö on taloushallinnon ammattilainen, joka voi vahvistaa osaamistamme ja tukee työllään Suomen tulosyksiköidemme toimintaa. Erinomaiset IT- ja kommunikaatiotaidot ovat tärkeitä roolin kannalta, ja toivomme sinulta löytyvän myös vahvaa osaamista niin tiimi- kuin itsenäisen työskentelyn saralla. Vastuullisuus on yksi arvoistamme ja haluamme omalta osaltamme kantaa vastuun siitä, että planeettamme voi hyvin myös tulevaisuudessa. Jos olet valmis ottamaan vastaan uusia haasteita ja haluat olla osa vastuullista tekstiilivallankumousta, saatat olla etsimämme osaaja!
Tehtävässä menestyminen edellyttää:
- Taloushallinnon alan tutkintoa (esimerkiksi laskentatoimi / rahoitus)
- Aiempaa työkokemusta taloushallinnosta, tilintarkastuksesta tai controller-tehtävistä
- Erinomaista kirjoitettua ja puhuttua suomen ja englannin kielen taitoa sekä hyviä kommunikointitaitoja
- Liikevaihto- ja kustannusajureiden sekä niihin vaikuttavien markkinatekijöiden ymmärrystä
- Kiinnostusta strategiseen analyysin ja sekä yrityksen toimintamallien ymmärtämiseen
- Vahvaa IT- ja analyyttistä osaamista sekä kiinnostusta data-analyysiin (MS Office -työkalut, FPM, Tableau, PowerBI, AX, jne.)
- Proaktiivista ja itsenäistä työskentelytyyliä sekä vahvoja tiimityöskentelytaitoja
Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen roolin taloushallinnon ytimessä sekä mahdollisuuden kehittyä urallasi. Tässä roolissa pääset toimimaan Lindströmin Suomen organisaation ytimessä, aidosti monikansallisessa yrityksessä. Autamme sinua kehittymään urallasi, ja innokas tiimimme on aina tukenasi. Tarjoamme lisäksi kattavan työterveyspalvelun sekä muun muassa kulttuuri- ja liikuntaetuja Epassin kautta.
Lisätietoja tehtävästä saat Heli Rantakalliolta (Head of Finance, Finland). Tavoitat Helin puhelimitse numerosta +358 50 408 7404 tiistaina 2.4. klo 9.00–10.00 tai maanantaina 8.4. klo 14.00–15.00.
Lähetäthän hakemuksesi sähköisen hakulomakkeemme kautta viimeistään sunnuntaina 14.4.2024. Käsittelemme hakemuksia hakuajan aikana, ja tehtävä täytetään sopivan henkilön löydyttyä. Aloituspäivä on joustavasti sovittavissa, mutta toivomme saavamme uuden tiimiläisen mahdollisimman pian. Tehtävä on vakituinen.
Tietoa työnantajasta
About Lindström
Lindström is a family-owned company whose business is based on circular economy. With our 5,000 employees, we offer a wide range of textile services to our customers in Europe and in Asia – ranging from workwear, cleanroom textiles, mats, industrial wipers, and washroom products to textiles for hotels, restaurants and healthcare. We focus on making our customers’ lives easier and helping them be more sustainable. We want to be the leader of sustainable development in our industry.
We offer employees the opportunity to develop and be a part of the business of the future that promotes sustainable actions for our planet. As a work community, we value caring for other people and respecting everyone. As an employer, we believe in offering everyone equal opportunities to develop and grow in inspiring positions, as well as with motivating and fair wages. We want to see you shine.
Lindström was established 175 years ago in Helsinki, Finland, where our head office is.
Tutustu työnantajan yrityssivuun osoitteessa https://tyopaikat.oikotie.fi/yritys/lindstrom/1712792-1
- Lindström Group Talent Acquisition and Employer Branding Manager
- Lindström Oy Lindström: Asiantuntijamyyjä / Uusimaa ja Kanta-Häme
- Lindström Group Lindström: Data Project Manager
Lindström Group muualla verkossa
Työnantajan verkkosivulle