(Poistunut julkaisusta)

Leasing Manager
Newsec

Alkuperäinen julkaisupäivä 3.9.2019

Kuvailisitko itseäsi sanoilla aktiivinen ja myyntihenkinen? Asuuko sisälläsi kuitenkin myös pieni analyytikko, jolla on nopeat hoksottimet? Onko sosiaalisuus yksi avainominaisuuksistasi? Pysyykö sinulla monta palloa ilmassa samanaikaisesti? Jos vastasit kyllä kaikkiin tai lähes kaikkiin kysymyksiin, eikä toimitilavuokraus ole sinulle täydellisen vierasta, niin saatat olla juuri oikea tyyppi meille!

Nyt sinulle on tarjolla huippumahdollisuus päästä mukaan Suomen suurimpaan vuokraustiimiin, jossa yli kaksikymmentä vuokrauksen, toimitilamarkkinoinnin ja analytiikan huippuammattilaista tekee töitä omistaja-asiakkaidemme toimitilakohteiden vuokrauksen parissa. Meillä sinua odottaa mielenkiintoinen ja monipuolinen kokonaisuus omistaja-asiakkaidemme toimitilakohteita. Suurin osa kohteista on luonnollisesti toimistoa, mutta mukaan mahtuu myös logistiikkakohteita, varastoja, terveys- ja hyvinvointitiloja sekä liiketiloja – lyhyesti sanottuna kaikkea muuta paitsi asuntoja. Voimme luvata, että kiinteistön omistajien, vuokralaisten ja toimitilavälittäjien muodostamassa pelikentässä ei takuulla tule tylsää. Haasteita voimme heitellä sinulle juuri niin paljon kuin haluat, todennäköisesti niitä tulee vastaan välillä jopa enemmän kuin tarpeeksi.

Mikäli kiinnostuit, niin jatka lukemista!

Miltä päivittäinen työsi meillä näyttää?

Monipuoliseen toimenkuvaasi managerivuokraajana kuuluu sinulle nimettyjen asiakkaiden omistamien toimitilakiinteistöjen uudisvuokraus ja vuokralaissuhteiden hoito. Tiimin senioreiden tuella huolehdit myös vastuukohteidesi vuokrauksen strategisesta suunnittelusta. Simppelisti ilmaistuna olet ikään kuin kiinteistön omistajan organisaation jatke ja hoidat toimitilavuokrausta puhtaasti omistajan näkökulmasta.

Työviikkoosi sisältyy monipuolisesti erilaisia hommia: Vietät aikaasi myös puhelin korvalla ja näppis sauhuten, kun vastailet vuokrattavia tiloja koskeviin tiedusteluihin. Pidät aktiivisesti yhteyttä toimitilavälittäjäverkostoon ja vastaat siitä, että välittäjillä on saatavissa vastuukohteidesi osalta aina ajantasainen tieto vapaana olevista tiloista. Siinä sivussa myös seuraat liidilähteitä ja haet proaktiivisesti potentiaalisia vuokralaisia vastuullasi olevien kohteiden tyhjiin tiloihin. Tilamarkkinoinnin asiat ovat myös sinun työpöydälläsi ja siitä, että kohteistasi on aina eri markkinointikanavissa saatavilla ajantasaiset ja kattavat tiedot. Markkinointiin saat toki apua loistavalta tilamarkkinointitiimiltämme.

Kiinteistön omistajalle teet vuokrausesityksiä sekä laskelmia niiden tueksi, ajoittain työstät myös kohde- tai portfoliokohtaista vuokrausstrategiaa ja vastaat tapauskohtaisesti kohteiden budjetista vuorauksen osalta. Sparrailet kokeneempien kollegoiden kanssa tarpeen mukaan erityisesti hankalammin vuokrattavien kohteiden tilanteesta ja teet omistajalle kohteiden vuokrattavuutta parantavia kehitysehdotuksia. Toimitat omistajalle raportteja sovitun aikataulun mukaisesti ja pidät jatkuvasti kiinteistön omistajan ajan tasalla vastuullasi olevien kohteiden vuokraustilanteesta. Omistajaraportoinnissa apunasi toimii CRM, johon kirjaat aktiviteettejasi päivittäin. Osana päivittäistä työtäsi seuraat aktiivisesti toimitilavuokrausmarkkinaa ja pysyt kartalla siitä, mitä vastuukohteidesi ympäristössä tapahtuu. Panostat sujuvaan kommunikaatioon sisäisesti asiakkuustiimin kanssa ja huolehdit siitä, että tiimiläisillä on saatavillaan kaikki tarvittava tieto vuokrauksen osalta.

Huolehdit operatiivisista vuokraustoimenpiteistä; selvität muutostyökustannuksia, teet selkeitä vuokrausesityksiä omistajalle, neuvottelet vuokrasopimuksia ja kirjoitat niitä. Olennaisena osana tehtäväkokonaisuuttasi hoidat myös vuokralaissuhteita nykyisten vuokralaisten kanssa ja vastaat yhteydenottoihinsa sekä neuvottelet sopimusten uusimisia tai muita sopimusmuutoksia. Toisinaan käsittelet myös vuokranalennusvaateita ja muita reklamaatioita. Hoidat hommat itsenäisesti, mutta myös kaikessa operatiivisessa työssä sinua tukee tarvittaessa kokeneemmat kollegat.

Työviikostasi arviolta puolet tai vähän enemmän kuluu työpöydän ääressä, loppuosa menee sujuvasti tilanäytöillä ja muissa tapaamisissa. Vastuullasi olevat kohteet sijaitsevat pääosin pääkaupunkiseudulla ja pääset niihin usein melko sujuvasti julkisilla, mutta oman auton käyttömahdollisuus tuo joustavuutta työpäiviisi. Osallistut luonnollisesti myös vuokrauksen tiimipalavereihin ja asiakkuuden sisäisiin palavereihin. Kiinteistön omistajan kanssa järjestät tarpeen mukaan vuokrausta koskevia palavereita.

Huolehdit vastuukohteidesi vuokrausta itsenäisesti, mutta et suinkaan yksin. Esimiehesi ja tiimikaverisi ovat sparrauskumppaneitasi ja päivittäisessä tekemisessä toimit tiiviisti yhteistyössä mm. kiinteistön teknisen ylläpidon, rakennuttamisen, vuokrahallinnon ja toimitilamarkkinoinnin ammattilaisten kanssa. Erityisen positiivisen lisän työpäiviisi tuo upeat kollegat ja tiimin mahtava ilmapiiri, joka on vailla vertaa.

Miten me teemme sinun työelämästäsi parempaa?

Yksi tulevista työkavereistasi, Junior Leasing Manager Helena kuvailee meitä näin:

”Aloitin itse Newsecillä opintojeni loppusuoralla ja vajaassa parissa vuodessa olen oppinut tekemällä ja etenkin kollegoiden avustuksella valtavasti uutta. Tällä hetkellä vuokraankin jo täysipäiväisesti yhden suurimman asiakkaamme toimitiloja ja kliseisesti pitää todeta, että jokainen päivä todella on erilainen! Vuokraajan täytyy olla hyvin itseohjautuva ja silloin tällöin uskaliaskin esittämään omia näkemyksiään, mutta sitäkin oppii työssä tekemällä. Vaikka meillä osataan juhlia onnistumisia, ja niitähän vuokrauksessa riittää, niin työkaverit ovat myös valmiita kuuntelemaan ongelmia ja yrittävät aina parhaansa mukaan auttaa. Parasta juuri tässä työssä onkin ihan mahtavat kollegat, joiden kanssa selvitäkseen huumorintajusta on toisinaan hyötyä!”

  • Työstäsi saamasi kompensaatio on mielestämme reilu. Lisäksi meillä on lounas- ja virike-edut sekä laaja terveysturvavakuutus.
  • Emme leimaile työaikoja, mutta kirjaamme aikaa itse ylös. Emme kuitenkaan tee sitä valvoaksemme tai kytätäksemme toistemme tekemistä, vaan ymmärtääksemme ja ohjataksemme, mihin aikaa käytämme ja miten työtämme priorisoimme.
  • Meillä oikeasti viihdytään, välitämme työntekijöidemme hyvinvoinnista sekä arjen sujuvuudesta. Tästä kertoo esimerkiksi vuoden 2019 Great Place To Work:n 4. sija keskisuurten organisaatioiden joukossa. Arjessasi näkyvät positiivisuus, eri toimialojen parhaat kollegat ja työsi suuri vaikuttavuus.
  • Arvomme Passion for Colleagues and Clients, Excellence, Innovation ja Integrity näkyvät ja elävät arjessamme niin keskinäisessä kanssakäymisessämme, johtamisessa kuin liiketoiminnassamme. 

Miten onnistut työssäsi meillä?

Onnistut tässä työssä, jos sinusta löytyy sopiva sekoitus asiantuntijaa ja myyjää. Olet analyyttinen ja osaat hahmottaa kokonaisuuksia sekä ajatella strategisesti, mutta samalla olet tyyppi, joka nauttii sosiaalisista tilanteista. Viestintä on vahvuutesi ja pystyt kommunikoimaan sujuvasti sekä suomeksi että englanniksi. Sinulla on ehdottomasti oltava  kysyä ja pyytää apua silloin kun sitä tarvitset; autamme sinua työssäsi enemmän kuin mielellämme, mutta vastuullasi on kertoa, milloin apu on tarpeen. Pieni sisäinen jonglööri on hyödyksi, kun joudut toisinaan pitämään useita palloja ilmassa samanaikaisesti.

Sinulla täytyy olla tahtotila saavuttaa aina omistaja-asiakkaallesi paras mahdollinen lopputulos – hienoa on, jos motivoidut tuloksista ja onnistuneista ongelmien ratkomisista. Odotamme, että olet nopea oppimaan ja omaksumaan uusia asioita. Työssä onnistumisen kannalta on kuitenkin lähes välttämätöntä, että sinulla on jonkin verran kokemusta toimitilavuokrauksesta ja käsitys vuokrasopimusneuvottelujen perustyökaluista, vuokrauksen markkinakäytännöistä sekä tomitilavuokrauksen kannalta olennaisesta lainsäädännöstä. Edellä mainittuja ei toki tarvitse tuntea syvällisesti, sillä tekemällä oppii, perustiedot kuitenkin auttavat sinut alkuun.

Sinulla on mielellään soveltuva korkeakoulututkinto (esim. AMK, DI tai KTM) tai muutoin tehtävään soveltuva tausta ja kokemus. Arvostamme myös sitä, että olet kehittymishaluinen, pyrit jatkuvasti tekemään asioita paremmin ja ehdotat rohkeasti muutoksia toimintatapoihimme.

Mitään tähtitiedettä työmme ei kuitenkaan ole. Tässä työssä pärjäät varsin loistavasti, jos

  • Olet järjestelmällinen ja huolellinen
  • Olet sekä sosiaalinen että analyyttinen
  • Omaksut uusia asioita ja sinulla on rohkeutta pyytää apua
  • Motivoidut tuloksista
  • Hallitset työn tekemisen kannalta tarpeellisen lainsäädännön perusteet
  • Pystyt edistämään montaa rinnakkaista neuvottelua sekä osaat priorisoida työtehtäviä oman vastuualueesi sisällä
  • Olet kiinnostunut kiinteistömarkkinoista

Heräsikö kiinnostuksesi? Seuraavaksi haluaisimmekin kuulla sinusta!

Olemme ylpeitä palveluorientoituneisuudestamme ja se näkyy koko Newsecin tasaisena kasvuna jo yhdeksän vuoden ajan. Meitä on jo yli 400 ja kasvumme jatkuu vahvana edelleen. Lähde mukaan kasvumatkalle tekemään Suomen suurimmasta vuokraustiimistä entistäkin parempi! Älä jahkaile, vaan hae hakulomakkeen kautta 17.9.2019 mennessä. Käymme hakemuksia läpi ja tapaamme tehtävästä kiinnostuneita jo hakuaikana, älä siis odottele viimeiseen päivään.

Mikäli sinulla on mielessä kysymyksiä tehtävääsi tai meillä työskentelyyn liittyen, tuleva esimiehesi Hanna juttelee mielellään niistä kanssasi lisää. Hannan tavoitat parhaiten ma 9.9. klo 14-15 ja to 12.9.2019 klo 8.30-10.30 numerosta +358 40 152 1778. Voit myös laittaa sähköpostia osoitteeseen hanna.santasalo@newsec.fi