Kundservicemedarbetare
Poolia Suomi Oy / Axa Partners - Credit & Lifestyle Protection

Alkuperäinen julkaisupäivä 25.4.2018

Axa Partners - Credit & Lifestyle Protection

AXA Partners - Credit & Lifestyle Protection is a leading provider of Credit & Lifestyle Protection Insurance across Europe, Latin America and Asia Pacific. It has a mandate to develop Credit & Lifestyle protection across the AXA Group with large distribution partners and working in co-operation with existing AXA entities. AXA Partners - Credit & Lifestyle Protection produces 1.9m EUR GWP p.a, operating in 40 different countries. It aims at becoming a leading provider of Credit & Lifestyle protection solutions by 2020.

Introduction

Är du en ansvarstagande person med en känsla för förstklassig service? Vill du arbeta på ett globalt och marknadsledande försäkringsbolag med starka kundrelationer och väl ansedda produkter? Då kan du vara den vi söker!

Vi söker nu en kundservicemedarbetare till AXA Partners skadereglerarteam.

Tjänsten är en visstidsanställning på initialt 12 månader där du blir anställd av AXA Partners. För rätt person finns det goda möjligheter till tillsvidareanställning.

Job description

Har du något års erfarenhet från kundtjänst eller annat serviceyrke och är redo att ta nästa steg i karriären? I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du arbeta mot befintliga kunder och sträva efter att ge dem bästa möjliga service. Du hanterar främst inkommande samtal från kunder via telefon men många kontakter med kunder sker även via andra kommunikationskanaler som exempelvis e-mail och webb. Du kommer även att handlägga skadeärenden samt administration kopplat till de olika ärendena. Ärendena är varierande och du kommer att granska och kontrollera olika typer av dokument samt villkor, vilket ställer högra krav på struktur och noggrannhet.

Rollen passar dig som har erfarenhet från en roll från en roll från en kundtjänstavdelning och vill utvecklas mot handläggning samt har ett intresse för bank och försäkring.

Qualifications

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från ett servicerelaterat yrke där du har arbetat med kundkontakt över telefon i en roll som kundtjänst, support eller telefonist. Du är van att arbeta med dator och telefon som dina främsta arbetsverktyg och behärskar andra digitala system på ett smidigt sätt.

Du är en god kommunikatör och flytande i såväl tal som skrift på svenska samt har goda kunskaper på engelska.

Som person är du noggrann, strukturerad, lyhörd, ödmjuk och kommunikativ med god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt.

Benefits



More information

AXA Partners har en mycket intressanta position för dig som vill lärä mer om försäkringbranschen och har ett gott rykte inom branschen. AXAs servicecenter ligger i Sörnäs, Helsingfors (i närheten av stadens centrum, och lätt att nå med kollektivtrafiken).

How to apply

Please apply by sending your application, CV and salary expectation in English by email to tarja.laakso@poolia.fi or apply by registering on our website. Click on the "Hae" button to the right of this advertisement. It is our recommendation that you register as much information as possible and that you attach a complete CV document. After creating a profile you may attach multiple files. By applying for a job you agree to our terms and conditions and privacy policy.

Poolia is a registered staffing agency, meaning that we comply with the requirements set by EK/HPL.

Lisätiedot

  • Ilmoitusnumero: 1130391
  • Työsuhde: Määräaikainen työsuhde
  • Työn tyyppi: Kokopäiväinen
  • Hakuosoite: www-osoite
  • Yhteyshenkilö: Tarja Laakso (tarja.laakso (a) poolia.fi)
  • Puhelin: +358207290837
  • Sijainti: Helsinki, Uusimaa