(Poistunut julkaisusta)

Kundrådgivare, Jakobstad
Kela

Alkuperäinen julkaisupäivä 2.1.2019

Folkpensionsanstalten (FPA) svarar för grundtryggheten i olika livssituationer för alla som bor i Finland. FPA är en arbetsplats med många möjligheter. Vi har över 7 000 medarbetare runtom i landet. Vi ger kunderna service vid våra byråer, per telefon och på nätet. FPA är en rökfri arbetsplats.

Vid FPA:s kontaktcenter arbetar mer än 400 personer med kundservice. Kontaktcentret finns på fem olika orter och betjänar FPA:s kunder per telefon över hela landet. Antalet kundkontakter uppgår till nästan två miljoner per år.

Vi behöver fler medarbetare till Kontaktcentret och söker kundrådgivare för permanent och tidsbunden anställning ( 6-12 mån) i Jakobstad.

Är du serviceinriktad och öppen för att lära dig nytt? Gillar du att hjälpa kunder och att erbjuda dem en utmärkt kundupplevelse? Fint, det gör vi också!

Kundrådgivarna vägleder och ger på ett heltäckande sätt FPA:s kunder råd per telefon utifrån kundernas livssituation. I rådgivningsarbetet används olika datasystem och kundrådgivarna har en viktig roll i mötet mellan kunden och FPA. Att snabbt kunna söka information är en fördel i arbetsuppgifterna.

Vi värdesätter erfarenhet av kundbetjäning och kännedom om social trygghet. Vi söker personer med en genuin vilja att betjäna kunder, förmåga att anpassa sig till föränderliga situationer och förtrogenhet med datatekniska arbetsredskap. Vi förutsätter goda muntliga och skriftliga kunskaper i finska och svenska. Annan språkkunskap betraktas som en merit.

Via följande länk får man en inblick i arbetet på Kontaktcentret. https://www.youtube.com/watch?v=qJ1PUotXz4I

Vi förväntar oss att

  • du har en lämplig yrkeshögskole- eller yrkesexamen, till exempel socionom-, tradenom- eller merkonomexamen
  • du har god interaktions- och kommunikationsförmåga och goda it-färdigheter
  • du har ett effektivt kvalitets- och målinriktat arbetssätt
  • du har problemlösningsförmåga
  • du kan arbeta självständigt
  • du är stresstålig

Vi erbjuder

  • introduktion i arbetsuppgifterna
  • stöd av en kunnig arbetsgemenskap
  • ett intressant och ansvarsfullt arbete med det som utgör kärnan i vår sociala trygghet
  • moderna arbetsredskap för telefonbetjäning och en trivsam arbetsmiljö
  • en öppen och dynamisk arbetsgemenskap
  • goda personalförmåner

Om du upplever att bra kundservice kräver rätt attityd och vilja att lösa människors problem är du rätt person för oss!

Arbetet inleds 11.2.2019 eller 11.3.2019. Vi kommer att intervjua utvalda sökande och eventuellt göra de första anställningarna medan rekryteringsprocessen pågår.

De nyanställda placeras i team med 10 personer. Kontaktcentret har öppet måndag–fredag kl. 9–16, ett arbetsskift kan infalla under tiden 7:45–18:15. Arbetsdagens längd är 7 timmar och 15 minuter (onsdagar 7 timmar och 35 minuter). Lönen är minst 2 197 euro per månad.

Närmare information får du per telefon Tiina Purmonen, tel. 050 307 3905, tisdag 8.1. kl 12 – 13 och onsdag 16.1. kl 13 – 14. 

Bifoga CV till ansökan.

  • sista ansökningsdag 20.1.2019
  • referenskod R1218-781

Gör din ansökan i eRekry. Du får en bekräftelse per e-post när ansökan har tagits emot.