Koordinator (assistent) till avdelningen för kultur och resurser
Nordiska ministerrådets sekretariat

Alkuperäinen julkaisupäivä 13.8.2019

Koordinator (assistent) sökes till avdelningen för kultur och resurser i Nordiska ministerrådets sekretariat i Köpenhamn

Vill du vara med och skapa nordisk nytta på högsta nivå? Är du van vid att hålla många bollar i luften samtidigt? Tycker du om att bistå ditt team och dina kollegor? Här är jobbet för dig!

Avdelningen för kultur och resurser (KR) söker en initiativrik och självständig administrativ koordinator som vill medverka i arbetet med att utveckla avdelningens spännande politiska områden. KR har sekretariatsansvar för det nordiska regeringssamarbetet inom politikområdena kultur, jämställdhet, HBTQI, barn och unga, jord-och skogsbruk, fiskeri och havsbruk samt livsmedelsfrågor. Avdelningen består av ca tjugo medarbetare.

Tjänsten som koordinator är placerad i kulturteamet som består av fyra rådgivare och en koordinator som alla rapporterar direkt till avdelningschefen.

Koordinatorns huvuduppgifter är att ge administrativt stöd till teamets rådgivare genom att: 

  • delta i förberedelse, genomförande och uppföljning av möten med ministrar, tjänstemän, arbetsgrupper, samarbetsorgan etc.
  • sköta projektadministration inom sektorn, inklusive ekonomihantering, budgetuppföljning och rapportering
  • introducera nyanställda till ministerrådets arbetsrutiner
  • självständigt arrangera möten och andra aktiviteter, både internt och externt
  • i tal och skrift kommunicera med olika aktörer i departement, inom projekt, arbetsgrupper, institutioner, osv
  • delta i att sprida information om Ministerrådets arbete, både internt och externt
  • utföra andra allmänna kontorsgöromål vid behov.  

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av liknande arbete, gärna inom offentlig verksamhet. Arbetserfarenhet av kommunikationsarbete är meriterande. Erfarenhet från en politiskt styrd organisation, gärna på departementsnivå, och kännedom om det formella nordiska samarbetet, eller annan internationell verksamhet, är en fördel.

Du ska ha relevant utbildning med inriktning på administrativt arbete (tjänsten kräver inte akademisk utbildning). Då du kommer att arbeta med projektekonomi behöver du ha grundläggande förståelse för bokföring, budget och ekonomiska rapporter.

Du ska ha god vana med Officepaketet och något större digitalt dokumenthanteringssystem, inom ministerrådet används Public 360. Du ska ha lätt för att formulera dig i tal och skrift på ett av ministerrådets officiella språk (danska, norska eller svenska). Goda kunskaper i engelska behövs.

För att trivas bör du tycka om att ge god service och att samarbeta med dina kolleger. Arbetet är självständigt och kräver att du kan organisera och strukturera ditt arbete. Du kommer till en dynamisk arbetsplats med utrymme för egna initiativ, samtidigt som den dagliga rutinen måste fungera. Arbetet innebär en del resor.

Observera att för tjänsten krävs medborgarskap i ett av de nordiska länderna.

Vi erbjuder

Ett utvecklande och meningsfullt arbete i en nordisk och internationell miljö med kollegor från hela Norden. Våra anställningskontrakt är tidsbegränsade till fem år, med möjlighet till förlängning med ytterligare högst tre år. Vi erbjuder speciellt stöd för etablering till dem som flyttar till Danmark på grund av anställningen. Den som har en statlig anställning i ett av de nordiska länderna har rätt till tjänstledighet för att arbeta hos oss. 

Mer information om tjänsten

Om du vill veta mer om tjänsten kan du kontakta avdelningschefen Mikael Höysti, telefon +45 21 71 71 10, eller e-post mikh@norden.org. För information om anställningsvillkor vänligen kontakta hr@norden.org.

Sista datum för ansökan är 2. september 2019. Tillträde sker pr. 1 november 2019 eller enligt avtal.

Hae työpaikkaa

Lähetä ilmoitus kaverille

Lisätiedot

  • Ilmoitusnumero: 1290490
  • Työsuhde: Määräaikainen työsuhde
  • Työn tyyppi: Kokopäiväinen
  • Hakuosoite: www-osoite
  • Sijainti: Ulkomaat/Tanska