(Poistunut julkaisusta)

Interaction & UI Designer
SUOMEN OSUUSKAUPPOJEN KESKUSKUNTA

Alkuperäinen julkaisupäivä 10.2.2021

Primary location:

HELSINKI

Rakennamme S-ryhmälle maailmanluokan palvelumuotoilu- ja ohjelmistokehityskompetenssia vastataksemme yli 2 miljoonan asiakasomistajamme odotuksiin ja toiveisiin arjen sujuvuudesta. Vahvistamme digikehityksemme ja liiketoiminnan kehittämisen palvelumuotoiluosaamista ja sen jatkuvuutta samalla kun ristiinpölytämme ajatuksia ja suunnitelmia eri liiketoimintojen välillä.

Etsimme joukkoomme innokasta ja kokenutta vuorovaikutus- ja käyttöliittymämuotoilijaa kehittämään S-ryhmän Sokos-tavaratalojen ja kosmetiikan erikoisliike Emotionin digitaalisia palveluita. Sokos ja Emotion tarjoavat asiakkailleen monipuolisesti ja kokonaisvaltaisesti kauneuden ja hyvinvoinnin palveluita tavarataloissaan, erikoismyymälöissään ja verkossa. Olemme kehittämässä Sokoksen ja Emotionin digitaalisia kyvykkyyksiä kokonaisvaltaisten ja kaikkikanavaisten palvelukokemusten mahdollistamiseksi. 

Interaction & UI Designer

Interaction & UI Designer -roolissa tärkeimpiä vastuualueitasi ovat Sokoksen ja Emotionin digitaalisten palveluiden asiakaslähtöinen kehittäminen osana ketterän kehityksen tiimiämme. Tehtävänäsi on palvelupolkujen, sisältö- ja navigaatiorakenteiden määrittely sekä käyttöliittymien konseptointi ja muotoilu verkkoympäristössä syvän asiakasymmärryksen pohjalta. Lisäksi suunnittelet ja toteutat ratkaisuiden arvioinnit asiakkailla, etkä pelkää lähteä tarvittaessa kentälle ymmärrystä keräämään. Tärkeimpiä ja läheisimpiä sidosryhmiäsi tulevat olemaan kehitystiimimme, liiketoiminnan henkilöstö, muotoilijayhteisömme sekä tietysti asiakkaamme.

Vastuullasi on siis:

  • Asiakkaiden ja palveluiden käyttäjien nykyisten ja potentiaalisten tarpeiden ja käyttäytymismallien selvittäminen laadullisen ja määrällisen tutkimuksen sekä osallistamisen keinoin

  • Asiakasymmärryksen kääntäminen digitaalisiksi palveluiksi muotoilemalla asiakaskokemusta rakentavia palvelupolkuja, suunnittelemalla sisältö- ja navigaatiorakenteita, sekä konseptoimalla, prototypoimalla ja viimeistelemällä käyttöliittymät toteutukseen vietäviksi 

  • Käyttäjätutkimuksien tavoitteiden määrittely, suunnittelu ja toteuttaminen 

  • Yhteistyö liiketoimintojen ja kehitystiimien kanssa

  • Liiketoiminnan tarpeiden ymmärtäminen ja muotoilumahdollisuuksien tunnistaminen

Millaisilla taidoilla menestyt tehtävässämme?

  • Sinulla on monipuolista ja syvää käytännön muotoiluosaamista varsinkin palvelu- ja käyttöliittymämuotoilusta verkossa

  • Sinulla on kokemusta sekä vahvoja referenssejä aikaisemmista töistä verkkokauppojen kehityksessä, ostopolun kehityksestä ja digitaalisesta ostamisesta

  • Sinulla on ymmärrystä ja kokemusta design systemeistä, ymmärrät niiden arvon, käytön ja osaat osallistua niiden kehittämiseen ja rakentamiseen

  • Sinulla on ymmärrys digitaalisista palveluista ja niiden toteutuksesta

  • Visuaalisen suunnittelun taidot ovat eduksi, tarvittaessa osaat tuottaa myös visualisointeja näkymistä ja graafisia elementtejä

Tarjoamme sinulle

  • Vakaan, joustavan ja kehityshakuisen työympäristön, jonka toiminta pohjautuu vastuulliseen osuustoiminnallisuuteen

  • Mahdollisuuden päästä helpottamaan miljoonien asiakasomistajiemme ja asiakkaidemme arkea

  • Omistajuuden; et ole vain piipahtamassa projektissa, vaan omistat palvelun

  • Ässäläisten laajat ja monipuoliset työsuhde-edut; meillä saat alennusta ja bonusta omista tuotteistamme ja palveluistamme yli 1 800:sta toimipisteestä aina Hangosta Inariin

  • Työtä ja henkilökohtaista kehitystä tukevan muotoilijoiden yhteisön

  • Isona talona meillä on tarjota monipuolisia ura- ja kehityspolkuja talon sisällä

  • Työterveyshuolto, kulttuuri-/virike-etu ja tuettu lounasetu henkilöstöravintolassa

Hakuohjeet ja lisätietoja

Haluaisitko sinä olla kehittämässä ja muotoilemassa kauneuden ja hyvinvoinnin palveluita verkkokauppaa? Jos kiinnostuksesi heräsi, seuraavaksi olisi hienoa kuulla sinusta! Kerro itsestäsi, osaamisestasi ja ammatillisista kiinnostuksenkohteistasi viimeistään sunnuntaina 28.2.2021 ja katsotaan olisiko meillä edellytyksiä yhteistyöhön. Käymme hakemuksia läpi ja tapaamme tehtävästä kiinnostuneita jo hakuaikana, joten sinun ei myöskään tarvitse odotella tyhjän panttina!

Jos sinua jäi vielä jokin seikka askarruttamaan, Service Design Lead Kaj Mäkelä juttelee mielellään kanssasi tehtävästä, tavoitteistamme ja meillä työskentelemisestä. Kaj’n tavoitat parhaiten torstaina 25.2. klo 13–15 numerosta 010 768 0937 tai sähköpostitse kaj.makela(a)sok.fi.

#SOK