(Poistunut julkaisusta)

Financial Controller / Hartwall Capital Oy, Helsinki
MPS

Alkuperäinen julkaisupäivä 16.9.2020


Hartwall Capitalin juuret ovat juomayhtiö Oy Hartwall Ab:ssa, joka perustettiin vuonna 1836. Hartwall Capitalin sijoitustoiminta käynnistyi vuonna 2008 kun juomayhtiöomistus myytiin ja omistajat vaihtoivat omistuksensa juomateollisuudesta sijoitusyhtiöön. Sijoittamme pörssinoteerattuihin ja noteeraamattomiin yhtiöihin. Sijoituksia yhdistää se, että Hartwall Capitalin kykenee identifioimaan mahdollisuuksia kehittää yhtiön liiketoimintaa ja kasvattaa arvoa aktiivisen omistajuuden pohjalta. Omistustemme arvo on 484 miljoonaa euroa ja portfoliossamme on kaikkiaan kuusi kohdeyhtiötä. Helsingin ydinkeskustassa sijaitsevassa toimistossamme työskentelee 11 henkilöä.

Edellisen henkilön siirtyessä urallaan eteenpäin, etsimme nyt tukitoimintoihimme uutta, kehittämishakuista

Financial Controlleria

Vastuullesi kuuluvat taloushallinnon kontrollifunktiot, mm. tytär- ja osakkuusyhtiöiden raportointiin ja kirjanpitoon liittyvät tehtävät sekä kohdeyhtiöiden arvostusprosessiin osallistuminen. Olet ulkoistetun kirjanpidon ensisijainen yhteyshenkilö. Vastaat myös kustannusbudjetoinnista ja sen seurannasta ja osallistut omistajaraportointiin. Lisäksi vastaat emoyhtiön ja tytäryhtiöiden likviditeetin kontrolloinnista sekä likvidin sijoitussalkun kontrolloinnista ja raportoinnista. Tehtäviisi kuuluvat myös päivittäinen maksuliikenne ja ostoreskontra sekä kuukausi-, kvartaali- ja muu raportointi.  Luonnollisesti osallistut taloushallinnon prosessien ja raportoinnin kehityshankkeisiin. Raportoit talousjohtajalle.

Tehtävän menestyksekäs hoitaminen edellyttää joko tradenomin tai KTM:n tutkintoa sekä aikaisempaa kokemusta Financial Controller- tai tilitoimisto-/sijoitus- back office -tehtävistä sekä taloushallinnon, verotuksen ja kirjanpidon (FAS) kokemusta. Konsernilaskennan sekä sijoitustoimintaan liittyvä muu kokemus ja osaaminen esim. tuotonlaskenta ja keskeisten tunnuslukujen ja terminologian ymmärrys on eduksi.

Toivomme, että sinulla on hyvät Excel-taidot, kokemus muista raportointi- ja tiedonhallintavälineistä katsotaan eduksi. Olet hyvä kommunikoimaan sekä suomeksi että englanniksi, ruotsin kielen taito on iso plussa. Työskentelytavoiltasi olet proaktiivinen, itsenäinen ja halukas kehittämään sekä luomaan uusia toimintatapoja.

Tarjoamme itsenäisen tehtäväkentän, hyvät edut ja etätyömahdollisuudet sekä mahdollisuuden tuoda oma panoksesi toimintatapojemme kehittämiseen. Pääset seuraamaan keskeiseltä paikalta suomalaista liike-elämää. Asiantuntijoista koostuva työyhteisömme on tavoitteellinen ja jokaisen osaamista arvostava. Toimitilamme sijaitsevat Helsingin keskustassa.

Lisätietoja tehtävästä antaa talousjohtaja Andreas Lagerbohm 040 129 6189 23.9. ja 24.9. klo 10–12 tai MPS-konsultit Nina Kalajoki, puh. 020 746 9413 ja Jonathan Rasmus 020 746 9481.  Jätä hakemus palkkatoiveineen ja ansioluetteloineen hakupainikkeen kautta viimeistään 30.9.2020.