Tietoa tehtävästä
Vuoden harmain päivä, kesämuistoja herättävä Jaffa, Suomen vahvin vesi Vichy Original, pääyhteistyökumppani Flow-festareilla… eikä Suomesta löydy montaa myymälää ilman Hartwallin juomia. Kaiken takana ovat tietenkin ihmiset, huikeat hartwallilaiset. Tule mukaan tekemään tiimistämme entistäkin menestyvämpi! Haussa on:
eCom Channel Development Manager kauppakanavan asiakaskehitystiimiin
Vahvistamme kauppakanavan myyntiorganisaatiotamme näkemyksellisellä ja innovatiivisella eCom Channel Development Managerilla. Tässä roolissa vastaat Hartwallin kauppakanavan kaupallisen eCommerce strategian kehittämisestä sekä kehitysprojektien ja pilottien ideoimisesta ja toteuttamisesta tiiviissä yhteistyössä päivittäistavarakaupan asiakkaiden kanssa. Varmistat, että asiakasstrategioissamme on asiakaskohtaiset eCom-kehityssuunnitelmat, joiden läpivientiin osallistut tiiviisti. Lisäksi luot suunnitelman brändiemme näkyvyydelle ja asiakasmarkkinoinnillisille toimenpiteille pt-kaupan verkkokauppojen alustoille.
Olet tärkeässä roolissa Hartwallin digitaalisen strategian toteuttamisessa, ja tehtäväsi on tuottaa innovatiivisia ratkaisuja sekä toimintatapoja, jotka kasvattavat Hartwallin ikonisia brändejä, kehittävät asiakkaidemme verkkokaupan myyntikanavia ja tuovat kaupallista menestystä. Työskentelet läpileikkaavasti päivittäistavarakaupan asiakkaiden verkkokauppa- sekä markkinointiorganisaatioiden kanssa, ja pääset aidosti kehittämään Hartwallin ja asiakkaamme liiketoimintaa, ja vaikuttamaan suomalaisen juomakulttuurin kehittymiseen.
Tehtävät ja vastuut
Varmistat Hartwallin pt-kaupan tuotekategorioiden kasvua edesauttavien ratkaisujen kehittämisen ja jalkauttamisen päivittäistavarakaupan verkkokauppakanavaan. Toimit tiiviissä yhteistyössä asiakkaidemme kanssa, ja innostat kauppaa kehittämään eCom-liiketoimintaa innovatiivisten ideoiden ja johtavien toimenpiteiden avulla.
Seuraat ja analysoit verkkokaupan kehittämisen, digitaalisen markkinoinnin ja digitaalisten alustojen viimeisimpiä trendejä, ja varmistat osaltasi Hartwallin kilpailukyvyn ylläpitämisestä kehittyvässä digitaalisessa kentässä. Sparraat aktiivisesti sidosryhmiä, jotta voitte yhdessä varmistaa liiketoiminnan jatkuvan kehittymisen.
Analysoit luontevasti myynti- ja asiakasdataa, ja hyödynnät kansainvälisten päämiestemme osaamista sekä asiakkuuksista luotua insightia kategorian kehittämisen sekä strategian toteutumisen varmistamiseksi. Vastaat kauppakanavan kaupallisesta eCom-strategiasta ja sen toteuttamisesta sekä asiakaskohtaisista eCom kehitys- ja vuosisuunnitelmista yhteistyössä asiakasvastaavan kanssa.
Lisäksi huolehdit virkistävien uutuustuotteiden lanseerauksesta ja aktivoinneista asiakkaittemme verkkokauppa-alustoille. Suunnittelet ja toteutat verkkoympäristöön optimoituja toimenpiteitä yhteistyössä sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien sekä toimistokumppaneiden kanssa ja seuraat niiden tehokkuutta ja analysoit niiden vaikuttavuutta.
Yksin sinun ei tarvitse puurtaa, vaan toimit tiivisti kauppakanavan asiakkuustiimin, asiakasmarkkinoinnin ja markkinoinnin kanssa. Esihenkilönäsi toimii kauppakanavan asiakkuuksien kehitysjohtaja
Millainen tyyppi meillä on haussa?
Tunnet intohimoa sekä juoma-alaa, vähittäiskauppaa, että digitaalisten myyntikanavien kehittämistä kohtaan. Haluat kehittää ennen näkemättömiä verkkokaupan ratkaisuja ja palat halusta pilotoida kehitysideoita asiakasympäristössä ja asiakkaan kanssa keskustellen. Sinulla on vankka kokemus B2B2C-verkkokaupan toimintaympäristöstä, ymmärrystä verkkokaupan alustaratkaisuista sekä valmius keskustella alan asiantuntijoiden kanssa keskusliikkeissä. Lähestyt asiakkaan tarpeita strategisin ratkaisuin ja tuot mukanasi näkemyksellisiä ideoita, jotka tavoittavat kuluttajat asiakkaidemme verkkokaupoissa. Omaat luovaa näkemystä ja vahvojen brändien parissa työskentely kiinnostaa sinua. Sinulta löytyy myös rohkeutta kokeilla uutta.
Johdat luontevasti ja itsenäisesti kehitysprojekteja, ja sinulla on halukkuutta luoda uusia prosesseja ja toimintamalleja. Sinulla on lasi puoliksi täynnä, ajattelet asiakaslähtöisesti ja olet vahvoilla nopeasti muuttuvassa ympäristössä. Työskentelyotteeltasi olet itsenäinen, yhteistyökykyinen ja aikaansaava. Viihdyt hyvin nopeatempoisessa ympäristössä ja näet mahdollisuuksia muuttuvissa tilanteissa.
Odotamme sinulta
Tehtävään soveltuvaa korkeakoulututkintoa (esim. Kauppatieteet, tietojärjestelmät tai muu relevantti ala)
5-10 vuoden työkokemus vaativista verkkokauppakanavan B2B2C kehittämisrooleista kaupallisessa organisaatiossa
Kokemusta digitaalisessa ympäristössä työskentelystä
Verkkokaupan teknistä osaamista sekä kokemusta digitaalisen ympäristön analyysityökaluista
Kokemusta asiakasrajapinnassa työskentelystä
Kokemusta vähittäiskaupan, myynnin tai brändijohtamisen parista FMCG-alalta
Näyttöä kaupallisen strategian luomisesta sekä toimivien strategisten toimenpiteiden suunnittelusta ja läpiviennistä
Kykyä analysoida ja tulkita myyntidataa ja markkinatrendejä
Erinomaiset vuorovaikutustaidot, kyky työskennellä monialaisesti ja proaktiivisesti sekä vahva liiketoimintaosaaminen
Inspiroivaa ja luovaa asennetta sekä uskallusta haastaa nykytilaa ratkaisukeskeisesti
Tehtävässä vaaditaan lisäksi sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa.
Suomen virkistävintä työpaikkaa rakentamassa
Tarjoamme sinulle mielenkiintoisen tehtävän tunnetussa bränditalossa, suomalaisten rakastamien juomien parissa. Työskentelemme nautintobisneksessä ja haluamme sen näkyvän kaikessa mitä teemme. Meidän tavoitteemme on olla koko maan virkistävin työpaikka ja teemme kovasti töitä sen eteen.
Meiltä löytyy mahtavat työkaverit ja meillä viihdytään hyvin. Myös edut ovat kohdillaan: laajan terveyshuollon, monipuolisten harrastusryhmien ja hyvinvointi-, matkailu- ja liikuntaetujen lisäksi saat valita mieleisesi juomakorin joka kuukausi. Lisäksi meiltä saa muutakin virkistystä perinteisempien etujen lisäksi: hartwallilaisille on usein jaossa esimerkiksi keikka-, urheilu- ja festarilippuja.
Innostuitko? Mahtavaa!
Lisätietoja antaa tuleva esihenkilösi Asiakkuuksien kehitysjohtaja Liisa Maikola 5.12 klo 09-10 ja 9.12.kello 15-16.
Kerro meille itsestäsi ja osaamisestasi viimeistään sunnuntaina 15.12. sähköisellä hakulomakkeellamme. Liitäthän hakemukseesi myös palkkatoiveen. Olethan nopea, sillä aloitamme hakemusten käsittelyn ja haastattelut jo hakuajan kuluessa!
Hae työpaikkaa
Hae työpaikkaa tai vinkkaa kaverille 15.12.2024 mennessä! Hakemuksen voit täyttää "Hae työpaikkaa" -linkin kautta.