Till ansvarsområdet för lokaltjänsterna hör att välfärdsområdets lokaler uppfyller behoven för de tjänster som erbjuds. Vårt välfärdsområde har lokaler på cirka 500 adresser på totalt över 300 000 m² och den årliga hyresbudgeten är drygt 75 miljoner euro.
Inom lokaltjänsterna ansvarar vi för upphandling och förvaltning av lokaler, underhåll och intressebevakning av underhåll, mellanuthyrning av bostäder, intressebevakning av lokalprojekt samt planering av lokalnät och markanvändning.
Lokaltjänsterna består av två enheter:
- Förvaltning och upphandling av lokaler
- Lokalplanering
Uppgiften som direktör förutsätter erfarenhet av och bevis på framgångsrik lokalledning inklusive upphandling av lokaler och investeringsplanering samt förmåga att skapa nytt. Du kan utveckla lokalportföljen och du behärskar olika verksamhetsmodeller och investeringsberäkningar för upphandling av lokaler. Du kan främja ett konstruktivt partnerskap med kommunerna, oavsett om det är fråga om lokaler eller stadsplanering. Du känner till fastighetsbranschens verksamhetslogik och aktörer och behärskar finansieringsalternativen för upphandling av lokaler. Du förstår lokalernas betydelse även med tanke på dem som producerar köpta tjänster.
Du har förmåga att agera i en förändringsprocess med många osäkerhetsfaktorer. Du kan samarbeta med andra som bereder förändringar.
Arbetsplatsens namn och adress: Västra Nylands välfärdsområde, Teknikvägen 15.
Arbetstid: helhetsarbetstid.
Uppgiften är ordinarie och sköts i tjänsteförhållande.
Arbetet inleds enligt överenskommelse.
Behörighetsvillkor är en lämplig högre högskoleexamen.
Vi värdesätter:
- kännedom om välfärdsområdets verksamhetsmiljö
- mångsidigt kunnande om avtalen för lokalbeståndet: hyresavtal, aktieavtal och leasingavtal
- utvärdering och ekonomisk bedömning av upphandlingsobjekt, inklusive investeringsanalyser
- nätverk av hyresvärdar både inom den kommunala och den privata sektorn
Utveckling av lokalbeståndet och ekonomisk effektivisering av hyreskostnaderna - ledning av behovsutredningar och byggprojekt
- kännedom om verksamhetsområdena för social- och hälsovården och räddningsväsendet samt om gårdsbeståndet
- erfarenhet av lokalhanteringssystemet, dess ledning och utveckling - sakkunskap och kompetens i offentligt beslutsfattande samt i arbete inom förtroendeorgan
- erfarenhet av ledningsgruppsarbete och styrelsearbete
Första omgångens intervjuer hålls som Teams-intervjuer vecka 24 och andra omgångens intervjuer vecka 25.
Personalens välbefinnande är viktigt för oss och vi vill erbjuda mångsidiga förmåner för vår personal. Vi erbjuder dig 200 euro per år, som du kan använda enligt dina önskemål för kultur-, välbefinnande-, sport- eller resebiljettsförmåner. Vi värderar balansen mellan arbete och fritid.