(Poistunut julkaisusta)

Digital Marketing Strategist | SOK MEDIA
Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Alkuperäinen julkaisupäivä 28.10.2020

Vuoden alussa siirryimme uuteen toimintamalliin SOK MEDIAssa ja tavoitteenamme on johtaa kaupparyhmän muutosta Suomen suurimmasta vähittäiskaupan markkinoijasta Euroopan parhaaksi. Siksi olemme perustaneet brändeillemme digitiimit, joiden tehtävä on suunnitella entistä laadukkaampaa dataohjattua digimarkkinointia. Yhden digitiimin vetäjäksi haluaisimme sinut!

Toimintamallimuutoksemme taustalla oli tunnistamamme tarve suunnitella ja operoida digikanaviamme paremmin – vastata brändiemme kasvavaan digipresenssiin ja kuluttajakäyttäytymisen muutokseen. Haluamme, että tekemisemme laatu, yhteys liiketoimintamme välillä sekä prosessien sujuvuus toimivat parhaalla mahdollisella tavalla. 

Miltä kuulostaa? Voisiko tällainen viitekehys tarjota sinua innostavan uuden haasteen urallasi? 

Konkreettisemmin digimarkkinoinnin strategin työstäsi

Tehtävässäsi vastaat vastuullasi olevan brändin digitaalisen markkinoinnin suunnittelusta, tavoitteiden asetannasta ja niiden toteutumisesta. Johdat brändin digitiimiä, joka koostuu kanava-asiantuntijoiden lisäksi markkinoinnin ja liiketoiminnan ammattilaisista. Ulkoiset kumppanit tulevat suunnittelu-, media- ja tuotantotoimistoista.

Työkalut, menetelmät sekä maailma ympärillämme muuttuu jatkuvasti. Onnistumisemme vaatii jatkuvaa toimintamme kehittämistä, pitkäjänteisyyttä ja oivaltavia ratkaisuja. Tähän työhön myös sinä osallistut yhdessä muiden digimarkkinoinnin strategien kanssa.

Mitä sinulla on lupa odottaa?

Haluamme olla kaupan alan edelläkävijä digitaalisuudessa. Et siis istahda valmiiseen pöytään vaan astut rakentamaan uudenlaista tekemistä ja oppimisen kulttuuria. Mitä muuta tämä tehtävä sekä me työnantajana sinulle tarjoamme ja mahdollistamme?

  1. Koska tavoitteemme ovat kunnianhimoisia, et liity perässähiihtäjien joukkoon vaan uudenlaisen digimarkkinoinnin eturintamaan ennen tekemättömän äärelle. Jos et vierasta riman asettamista korkealle, tässä oiva haaste sinulle!
  2. Uuden äärelle sinut kanssamme vie data, ja sitä on paljon. Pääset datan alkulähteelle ja sitä hyödyntäen näet myös oman työsi arvon onnistumisten ja oppia kerryttävien epäonnistumisten kautta – työmme tuloksekkuus kun on mitattavissa. Kiehtovaa, eikö?
  3. Tätä työtä emme tee tai siinä onnistu yksin. Rinnallesi saat talomme omat monitaitoiset osaajat sekä parhaat kumppanit, joilta myös sinä opit ja omaksut uutta. Tämän uskallamme luvata.
  4. Meillä näkemykselläsi ja mielipiteilläsi on väliä. Tulet yksikkömme arvostetuksi osaajaksi. Rakennat verkostoja ja vaikutat läpi organisaatiomme. Yhteisössä, joka on aina valmiina auttamaan sinua. Pääset myös itse luonnollisesti jakamaan omaa osaamistasi.
  5. Työmme vaikuttavuus ja tekemisemme mittakaava on yksi kiehtova työmme elementti. Olemme vahvasti osa asiakkaidemme arkea, jolloin autat suomalaisia vastuullisten ja fiksujen päätösten tekemisessä.

Odotukset työtämme kohtaan ovat kovat, mutta ei ole minkäänlaista epäselvyyttä siinä, ettemmekö onnistuisi. Meillä on niin taito kuin tahto onnistua. Matka maaliin ei ehkä ole se suoraviivaisin mutta ihan varmasti kokemuksien, ilon ja onnellisten sattumienkin kyllästämä.

Oletko sinä valmis astumaan mukaan matkaamme?

Millaista työkaveria sitten olemme hakemassa?

Tässä tehtävässä onnistumisen kannalta on oleellista, että tunnet digitaaliset kanavat. Sydämesi sykkii datan hyödyntämiselle, asiakastiedolle ja digitaaliselle markkinoinnille. Sinulla on näyttöjä menestyksellisestä digimarkkinoinnin tekemisestä sekä ymmärrystä eri kanavista ja niiden kehittämisen lainalaisuuksista. Omaat myös näkemystä digimarkkinoinnin trendeistä ja ymmärrät liiketoimintaa sekä asiakkaita.

Haemme tähän tehtävään henkilöä, joka nauttii innovatiivisesta digimarkkinoinnin keinojen hyödyntämisestä, asiakaslähtöisestä otteesta sekä tuloshakuisesta työtavasta. Olet osoittanut, että pystyt kiireessäkin viemään asioita tuloksellisesti eteenpäin – kehittävällä otteella kuunnellen ja palvellen.

Olet valmis aina kuuntelemaan ja kehittämään toimintaa, etkä vierasta työskennellä kädet savessa.

Miltä vaikutti? Tuntuuko tämä sinua kiinnostavalta uudelta haasteelta? Siinä tapauksessa seuraavaksi olisi hienoa kuulla sinusta lisää.

Hakuohjeet ja lisätietoja

Tähän tehtävään voit hakea oheisen hakulomakkeen kautta 15.11.2020 mennessä. Tämä on meille tärkeä rekrytointi, johon panostamme sen vaatiman ajan. Käymmekin hakemuksia läpi sekä tapaamme tehtävästä kiinnostuneita jo hakuaikana. Älä siis suotta odottele viime hetkeen asti.

Jos sinulla on mielessä kysymyksiä tehtävääsi, tavoitteisiimme tai meillä työskentelyyn liittyen, Terhi juttelee mielellään kanssasi. Hänet tavoitat 30.10. klo 9.30-10.10 ja 3.11. klo 14-15 numerosta 040 773 5127 tai muuten sähköpostitse terhi.vaalavuo@sok.fi.

SOK MEDIA on S-ryhmän markkinoinnin asiantuntijayksikkö, joka johtaa kaupparyhmän muutosta Suomen suurimmasta vähittäiskaupan markkinoijasta Euroopan parhaaksi. SOK MEDIAssa pääset valjastamaan digitaalisen markkinoinnin parhaat keinot kehittääksesi Suomen tunnetuimpien brändien dataohjatun digimarkkinoinnin suunnittelun laatua entistä korkeammalle tasolle.

SOK MEDIA vastaa S-ryhmän viestinnästä, markkinoinnista, kanavista, niihin liittyvästä digitaalisesta palvelukehityksestä ja asiakasomistajakonseptista. Ryhmittäydymme työn ympärille luovasti ja leveästi tai tarkasti ja fokusoidusti. Arvostamme ideoita ja kokeilemme ketterästi, mutta luovutamme harvoin. Meitä ohjaa kunnianhimo ja halu tehdä Euroopan huipputason retail-markkinointia. Kehitämme myös Suomen suosituinta lojaliteettiohjelmaa ja yhtä maan arvostetuinta aikakausmediaa – Yhteishyvää. Meillä saat olla mukana toteutuksissa, jotka kumpuavat tukevasta osuustoiminnan arvopohjasta ja muistat työuran jälkeenkin. Sellaisia ovat esimerkiksi kansainvälisesti palkitut innovaatiot Hihna247 ja Korttelitoive. Olemme osaajien keskittymä Vallilan Ässäkeskuksessa ja kaiken päälle tosi nöyriä ja vaatimattomia.

- Veepee Ääri, vanhempi propagandapäällikkö, johtaja, SOK MEDIA -