(Poistunut julkaisusta)

Digiluotsi, 6 tehtävää, Office365-Helppaamoon
Espoon kaupunki

Alkuperäinen julkaisupäivä 11.11.2019

Kuvaus tehtävästä:

Oletko kiinnostunut työskentelemään Microsoftin Office 365 -työviestintävälineiden parissa ja kartuttamaan osaamistasi neuvonta- ja ohjaustehtävissä?

Espoon kaupunki etsii Office 365-Helppaamon toimintaansa Digiluotseja, jotka neuvovat ja ohjaavat Espoon kaupungin työntekijöitä Office 365 -työviestintävälineiden (Teams, Sharepoint, OneDrive, OneNote, Outlook, Skype) käytössä.
Office 365 -Helppaamo on pilotti, jonka toiseen vaiheeseen otetaan kuusi Digiluotsia päivittämään osaamistaan Office 365 -työviestintävälineistä ja kartuttamaan kokemusta neuvonta- ja opastustehtävistä suuressa ja monipuolisessa kaupunkiorganisaatiossa.

Digiluotsit aloittavat kahden (2) kuukauden työkokeilulla, jonka jälkeen he toimivat määräaikaisessa työsuhteessa palkkatuella Espoon kaupungilla. Valittavilla digiluotseilla tulee olla oikeus kahdeksan (8) kuukauden palkkatukeen. Digiluotsit perehdytetään ja koulutetaan tehtävään työkokeilujakson aikana ja he saavat käyttöönsä tarvittavat työvälineet. Espoon kaupungin yrityskoordinaattorit tukevat Digiluotseja työnhaussa.

Digiluotsin tehtävät:
• Kaupungin työntekijöiden henkilökohtainen ohjaaminen ja neuvonta sähköisesti ja työpaikoilla eri puolilla Espoota Office365 -työviestintävälineiden (Teams, Sharepoint, OneDrive, OneNote, Outlook, Skype) käytössä ja työvälineiden hyödyntämisessä omassa työssä
• Office365 -työviestintävälineiden opastus- ja demotilaisuudet
• Office365 -Helppaamon toimintaan ja sen kehittämiseen liittyvät tehtävät.
• Oman osaamisen kehittäminen koulutuksen ja työtehtävien kautta työllistymismahdollisuuksien laajentamiseksi.
• Aktiivinen työnhaku koko jakson ajan.

Odotamme sinulta:
• Asiakaspalveluhenkisyyttä
• Jonkin verran tietoteknistä osaamista
• Mielenkiintoa toimia asiakaspalvelutehtävissä niin eri sähköisten kanavien kautta kuin myös paikan päällä eri Espoon kaupungin työyksiköissä
• Positiivista ja innostunutta asennetta sähköisiä työvälineitä ja asiakaspalvelutyötä kohtaan
• Hyvää suomen kielen taitoa
• Oikeutta kahdeksan kuukauden palkkatukeen

Tarjoamme sinulle:
• Mahdollisuuden kartuttaa osaamistasi Office 365-työviestintävälineiden asiantuntijana
• Koulutusta Office 365 -työviestintävälineiden käyttöön ja opastukseen
• Kokemusta neuvonta- ja ohjaustehtävistä
• Mielenkiitoisen työtehtävän uudessa toiminnossa Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa
• Mukavan työskentely-ympäristön
• Espoon kaupungin henkilöstöedut palkkatukijakson ajalta
• Uraohjausta ja tukea aktiiviseen työnhakuun

Office 365 -Helppaamon toimipiste sijaitsee Espoon keskuksessa, mutta työ on liikkuvaa ympäri Espoota. Digiluotseilla on käytössään matkakortit, kilometrikorvaus maksetaan oman auton käytöstä työpisteistä toiseen siirtymissä.

Espoon kaupunki on savuton työpaikka.

Videohaastattelukierros viikolla 50, haastattelut viikoilla 2-3. Työkokeilu alkaa viikolla 6.
Heinäkuussa on kuukauden mittainen tauko työstä, jonka ajan työntekijä saa työttömyysetuutta.

Työpaikan nimi: Konsernihallinto, Henkilöstö/Henkilöstön kehittäminen

Työaika: 36 h 45 min / viikko

Kelpoisuusvaatimukset: Hakijan tulee olla espoolainen palkkatukioikeutettu työtön työnhakija.