Tietoa tehtävästä
Haluatko olla asiakkaan luottokumppani, joka varmistaa heille parhaan mahdollisen ROI:n? Haluatko tehdä proaktiivista ja tavoitteellista asiakkuudenhallintaa, joka edistää sekä asiakkaiden menestystä että Buildien kasvua?
Buildien Customer Success -tiimi etsii joukkoonsa energistä ja tavoiteorientoitunutta Customer Success Manageria, jolle asiakkaan onnistumisen varmistaminen on työn suola & pippuri. Me yhdistämme asiakkaiden ostopäätöksen taustalla olevat tarpeet ja odotukset siihen arvoon ja konkreettisiin lopputuloksiin, jotka he saavuttavat Buildien avulla!
Buildie yrityksenä
Buildie on markkinoiden käyttäjäystävällisin ja monipuolisin infrarakentamisen työkalu, joka nostaa työmaiden dokumentoinnin, laadunhallinnan ja turvallisuusjohtamisen uudelle tasolle.
Buildien tavoitteena on toimia asiakkaan luotettavana kumppanina toiminnan kehittämisessä ja datan hyödyntämisessä. Buildie tekee kattavan työmaadokumentoinnin ja laadukkaan datan keräämisen helpoksi, vähentäen dokumentointiin käytettävää aikaa ja tehostaen valvontaa. Työkalumme kokoaa kaiken työmailla syntyvän tiedon ja kuvien pohjalta käydyt keskustelut yhteen paikkaan, tukien dataan perustuvaa päätöksentekoa ja parhaita laadunhallinnan käytäntöjä. Tämä varmistaa sekä tilaajalle että urakoitsijalle ajantasaisen tiedon työmaan tapahtumista ja vaatimusten täyttymisestä.
Buildie on jo käytössä yli 80 suomalaisessa kaupungissa ja on saavuttanut vahvan aseman rakentamisen laadunvalvonnan ja dokumentoinnin markkinoilla. Yritys on kasvanut kahden hengen tiimistä 30 asiantuntijan organisaatioksi, jolla on vahva fokus kansainväliseen kasvuun.
Roolisi
Customer Success Managerina tehtäväsi on varmistaa, että asiakkaamme saavat Buildien ratkaisusta täyden hyödyn ja kehittyvät pitkän aikavälin kumppaneina. Työskentelet sekä strategisella että operatiivisella tasolla, jotta asiakkaidemme käyttöaste ja tyytyväisyys kasvavat – ja jotta Buildie on heidän luottokumppaninsa laadun parantamisessa.
Keskeiset vastuut:
Onboarding: Varmistat, että tuotteen käyttöönotto sujuu mutkattomasti järjestämällä tarvittavat koulutukset, kertomalla parhaista käytännöistä, jakamalla dataa käyttöönoton onnistumisesta, ja raportoinmalla tavoitteisiin pääsystä.
Käyttöasteen optimointi: Tuet asiakasta palvelun täysimääräisessä hyödyntämisessä poistamalla käyttöön liittyviä esteitä ja tarjoamalla proaktiivisesti apua.
Lisämyynti: Tunnistat asiakkaan mahdollisuudet hyödyntää tuotetta entistä laajemmin ja jaat aktiivisesti tietoa lisäarvoa tuottavista ratkaisuista.
Churnin ehkäisy: Tunnistat ajoissa riskit ja ryhdyt aktiivisesti toimenpiteisiin tilanteen korjaamiseksi.
Asiakastyytyväisyyden ja -uskollisuuden vahvistaminen: Rakennat pitkäaikaisia asiakassuhteita luottamuksen ja säännöllisen vuorovaikutuksen avulla sekä keräät palautetta varmistaaksesi asiakkaiden tarpeiden huomioimisen organisaation sisällä.
Toiminnan kehittäminen: Osallistut aktiivisesti tiimin sisäisiin kehitysprojekteihin ja tuot omat ideasi esiin toimintatapojemme parantamiseksi. Varmistamme yhdessä, että tiimimme toiminta ja käyttämämme järjestelmät kehittyvät jatkuvasti vastaamaan tulevaisuuden tarpeita.
Matkustaminen kuuluu työhön, ja asiakaskoulutuksia pidetään fyysisesti asiakkaiden tiloissa eri puolilla Suomea. Muutamia reissupäiviä kuukaudessa on odotettavissa, ja oma auto on tarpeellinen. Muuten käytössämme on hybridimalli, joka mahdollistaa noin pari etäpäivää viikossa yksilöllisten tarpeiden mukaan.
Toivomme, että sinulla on:
Kokemusta (+2 vuotta) Customer Success- tai asiakkuudenhallintatehtävistä SaaS-ympäristössä. Nautit asiakasrajapinnassa työskentelystä ja ymmärrät mitä asiakkaan onnistumisen varmistaminen tarkoittaa käytännössä.
Halu omistaa omien asiakkaidesi onnistuminen. Olet vastuullinen ja tulosorientoitunut – asiakkaan kokeman arvon maksimointi ohjaa aina toimintaasi. Olet taitava kestävien asiakassuhteiden rakentaja, joka motivoituu myös myynnillisistä haasteista.
Strategista ajattelua ja konsultoivaa otetta: Näet asiakkaiden tarpeet kokonaisuutena ja tunnistat liiketoiminnan kehityskohteet. Osaat valita kuhunkin tilanteeseen ja asiakkaan toimialaan sopivan lähestymistavan sekä tarjota ratkaisuja, jotka puhuttelevat organisaation avainhenkilöitä.
Kykyä analysoida ja hyödyntää dataa: Ymmärrät datan keskeisen roolin asiakassuhteiden johtamisessa ja osaat tunnistaa ajoissa sekä mahdollisuudet että riskit. Sinulle on luontaista seurata omaa onnistumistasi avainlukujen kautta, ja hyödynnät dataa päätöksenteon tukena.
Erinomaiset fasilitointi- ja vuorovaikutustaidot: Olet vakuuttava esiintyjä ryhmän edessä ja tehokas toimija itsenäisesti. Hallitset suunnitelmallisen ja vaikuttavan viestinnän sekä asiakkaiden että sisäisten sidosryhmien kanssa.
Kokemusta CRM/CSM-järjestelmien käytöstä. Systemaattinen työskentely ja järjestelmien tehokas hyödyntäminen ovat sinulle arkipäivää.
Hyvä suomen ja englannin kielen taito ovat välttämättömiä – ruotsin osaaminen tuo lisäarvoa.
Plussaa on AMK-tason opinnot ja/tai kokemus infra-alasta.
Tärkeimmät mittarit onnistumisellesi:
Onboarding Success: Kuinka nopeasti ja tehokkaasti uudet asiakkaat saavat otettua Buildien käyttöön tai kuinka nopeasti palvelun jo tilannut asiakas saa otettua uuden ominaisuuden käyttöön.
Käyttöaste: Kuinka aktiivisesti ja laajasti asiakkaat ja yksittäiset käyttäjät käyttävät ostettuja ratkaisuja.
Lisämyynti: Kuinka hyvin onnistut huomaamaan ja tarttumaan lisämyyntimahdollisuuksiin ja sitä kautta kasvattamaan asiakassalkkusi arvoa.
Churn Rate: Kuinka hyvin pystyt säilyttämään asiakkaat pitkäaikaisina kumppaneina.
Net Promoter Score (NPS): Asiakkaiden tyytyväisyys ja suositteluhalukkuus Buildieen.
Miksi valita Buildie?
Tarjoamme sinulle kattavan perehdytyksen työnkuvaan ja Buildie –sovellukseen. Tulet osaksi tiimiä, jossa prosessien kehittäminen ja yhdessä tekeminen ovat keskiössä, vaikka omat työpäiväsi pääset itse rakentamaan.
Lisäksi tarjoamme:
Mahdollisuuden työskennellä osana innovatiivista ja kasvavaa yritystä, jonka missiona on ratkaista rakentamisen laatuongelma.
Mahdollisuuden kehittää omaa rooliasi ja olla mukana alan kehityksessä.
Modernit toimistotilat Tampereen Finlaysonissa ja laadukkaan työvälineet.
Kattavat työsuhde-edut, jotka tukevat työssä menestymistäsi kuten työterveys ja vapaa-ajan tapaturmavakuutus, liikunta- ja kulttuurietu, lounasetu, kuntosalin käyttöoikeus ja liukuva työaika.
Huiput työkaverit ja energisen tiimihengen, jossa tehdään töitä yhteisten tavoitteiden eteen. Kurkkaa tulevat kollegasi: https://www.buildie.fi/yritys/yhteystiedot/
Palvelevan esihenkilön Sinin, joka todella auttaa sinua onnistumaan työssäsi. Verkostoitu Sinin kanssa: https://www.linkedin.com/in/sini-myllykoski-the-key-player
Kiinteän kuukausipalkan kokemukseesi ja osaamiseesi perustuen
Haluaisitko sinä olla mukana viemässä rakennusalaa kohti laadukkaampaa tulevaisuutta?
Tämä rekrytointi toteutetaan yhteistyössä SalesOnlyn (osa Wise People Groupia) kanssa. Mikäli kiinnostuit tehtävästä, lähetä hakemuksesi meille rekrytointijärjestelmämme kautta, kuitenkin viimeistään 6.1.2025. Käymme hakemuksia läpi jo ennen hakuajan päättymistä.
Olen täällä auttaakseni sinua ja vastaan mielelläni kysymyksiisi:
Eveliina Lukkari, rekrytointikonsultti, eveliina.lukkari@salesonly.fi, 040 776 7577, https://www.linkedin.com/in/eveliinalukkari/
Rekrytointiprosessin edetessä keskustelet ensin SalesOnlyn Eveliinan kanssa, jonka jälkeen pääset tapaamaan Buildielta tulevaa esihenkilöäsi sekä kollegoitasi. Lopuksi haluamme tarkistaa referenssit, ja sitten ollaankin jo siinä tärkeimmässä hetkessä: sovitaan, tulisitko meille töihin!
Hae työpaikkaa
Hae työpaikkaa tai vinkkaa kaverille 6.1.2025 mennessä! Hakemuksen voit täyttää "Hae työpaikkaa" -linkin kautta.
Lisätietoja: Eveliina Lukkari, rekrytointikonsultti, eveliina.lukkari@salesonly.fi, 040 776 7577, https://www.linkedin.com/in/eveliinalukkari/