Controller / Omistajaohjausyksikkö
Konsernihallinto / Omistajaohjausyksikkö

Hae työpaikkaa
Alkuperäinen julkaisupäivä 23.6.2021

Omistajaohjausyksikkö vastaa kaupungin omistamiin tytär- ja osakkuusyhtiöihin liittyvästä päätösvalmistelusta ja tehtyjen päätösten jälkeisestä toteutuksesta. Tyypillisesti työllämme tavoitellaan omistaja-arvon kasvua, liiketoimintojen menestystä, hyvää omistajuutta ja toimivaa yhteistyötä konsernissa sekä kuntalain mukaisen konserniohjeistuksen ja -valvonnan toteutumista. Yksikkö vastaa myös kaupungin rahoitus- ja sijoitustoiminnoista valtuuston päättämien periaatteiden ja talousarvion mukaisesti. Olemme analyyttinen ja ratkaisukeskeinen kumppani, jolla on laajat sidosryhmäverkostot ulkoisesti ja sisäisesti.

Haemme nyt joukkoomme controlleria vakituiseen tehtävään 1.10.2021 alkaen.

Controller avustaa kaupungin rahoitus- ja sijoitustoiminnoissa, valmistelee ja toteuttaa analyysejä ja kilpailutuksia sekä laatii päätösesityksiä.

Perehdytysjakson jälkeen controller saa vastuulleen oman asiakkuussalkun ja vastaa näiden konserniyhtiöiden ja kaupungin välisestä yhteistyöstä, vuorovaikutuksesta ja päätösesitysten valmistelusta. Hän osallistuu yhdessä yhtiöiden ja ulkopuolisten sidosryhmien kanssa erilaisiin vaativiin liiketoiminnan kehitystehtäviin. Controllerin tehtäviin kuuluu myös johtaa liiketoiminnan kehitystehtäviin liittyviä selvitys- ja kehitysprojekteja sekä laatia itsenäisesti näihin liittyviä kirjallisia selvityksiä ja päätösesityksiä johtoryhmille ja kaupunginhallitustason päätöksentekoelimille.

Osana työtä controller tulee osallistumaan kaupungin velkarahan hankintaan, kilpailutuksiin, neuvotteluihin ja dokumentaatioon. Monesti nämä ovat englanninkielisiä.

Tehtävässä suoriutuminen edellyttää kokemusta merkittävistä yritysten tai instituutioiden käytännön rahoitustoiminnoista, velkarahoituksen kilpailuttamisesta ja nostoprosessista, ymmärrystä rahoitus- ja pääomamarkkinoiden toiminnasta ja lainadokumentaatioista. Menestyäksesi tässä tehtävässä eduksi on kokemus liiketoiminnan analysoinnista, kehittämisestä, konsultoinnista ja/tai asiakkuuksien tuloksekkaasta hallinnasta ja johtamisesta.

Kelpoisuusvaatimuksena on tehtävään soveltuva ylempi korkeakoulututkinto.

Eduksi katsotaan rahoitus- ja sijoitusalan täydentävät koulutukset sekä ymmärrys yhtiöoikeudesta ja kuntalaista. Toivomme sinulta hyvää suullista ja kirjallista ilmaisutaitoa sekä kykyä toimia luontevasti erilaisissa sidosryhmätilanteissa.

Lisätietoa tehtävästä antaa liiketoiminta- ja rahoitusjohtaja Arto Vuojolainen, puh. 050 3451397 (tiedustelut 28.6.- 2.7.2021 ja 9.8. alkaen).

Hakuaika päättyy 16.8.2021.
Hakeminen Kuntarekryn kautta ja ohjeet hakemiseen löydät https://www.tampere.fi/tyo-ja-yrittaminen/meille-toihin.html.
Sähköisten hakemusten tulee olla perillä klo 23.59 ja postitse saapuvien hakemusten klo 15.00 mennessä. Myöhässä saapuneita hakemuksia ei voida ottaa haussa huomioon. Lisätietoa hakemisesta saat Monetra Pirkanmaan rekrytointipalveluista puh. 040 806 3184, hr.pirkanmaa(at)monetra.fi

Lisätietoa hakemisesta saat Monetra Pirkanmaan rekrytointipalveluista puh. 040 806 3184, hr.pirkanmaa@monetra.fi

On vain yksi Tampere, mutta monta syytä tulla ja jäädä. Tampereen tavoitteena on olla korkean osaamisen kaupunki, arjen ykkönen ja vetovoimainen elämyskaupunki. Olemme kompaktin kokoinen kaupunki, jossa tykätään työskennellä, asua ja opiskella. Tehtävämme on varmistaa, että palvelut ovat sujuvia, liikkuminen helppoa ja vapaa-ajan mahdollisuudet monipuolisia. Tarjoamme sinulle Tampereen kaupungilla vakaan työpaikan vastuullisessa ympäristössä sekä monipuoliset työsuhde-edut. Tule osaksi monialaista osaajajoukkoamme tekemään yhteiskunnallisesti merkittävää työtä kaupunkilaisten hyväksi. Tule Tampereen tekijäksi!

Tampereen kaupunki on savuton työpaikka.

Liiketoiminta- ja rahoitusjohtaja Arto Vuojolainen, puh. 050 3451397 (tiedustelut 28.6.- 2.7.2021 ja 9.8. alkaen)

Hae työpaikkaa

Lähetä ilmoitus kaverille

Lisätiedot