Claims & Insurance Coordinator, Helsinki
Tietoa tehtävästä
Oletko vakuutus- ja vahinkokäsittelystä kiinnostunut reipas tekijä, joka etsii uutta kotisatamaansa? Entä haluaisitko päästä työskentelemään yhteen suurimmista Suomen huoltovarmuudesta huolehtivista yhtiöistä, joka on toiminut vastuullisesti jo yli 75 vuoden ajan palvellen niin rahti- kuin matkustaja-asiakkaitakin?
Etsimme nyt Claims & Insurance Coordinatoria Legal, Insurance & Claims -osastollemme vakituiseen työsuhteeseen. Tässä tehtävässä työskentelet sekä yhtiömme vakuutuskorvausten, että rahtiin liittyvien reklamaatioiden parissa. Vakuutusasioissa sinulla on työparinasi erittäin kokenut Insurance Manager, kun puolestaan korvausvaatimusten kanssa tukenasi on neljän hengen Claims-tiimi. Näiden tiimien tehtävänä on varmistaa yhdessä osaston vetäjän kanssa, että yhtiöllämme on asianmukainen ja riittävä vakuutusturva ja, että vakuutuskorvausten sekä reklamaatioiden käsittely on sujuvaa.
Claims & Insurance Coordinatorin työtehtäviä ovat:
- yhtiölle osoitettujen rahtiin liittyvien reklamaatioiden tutkimista ja käsittelyä sekä ratkaisun etsimistä yhdessä asiakkaan ja muun organisaation kanssa
- rahtiin liittyvien korvausvaatimusten käsittelyä ja niihin liittyviä maksurutiineja
- vakuutuskorvausten käsittely eli osallistuminen korvausvaatimusprosessiin aina prosessin alusta korvauspäätökseen saakka, sekä tarvittavien toimien koordinointi onnettomuuden tai vakuutustapahtuman aikana tai niiden jälkeen
- erilaisten vakuutusasioiden käsittely
- päivittäistä yhteistyötä sisäisten ja ulkoisten sidosryhmien, kuten asiakkaiden, alihankkijoiden, vakuutusyhtiöiden ja Finnlinesin alusten kanssa
Voit olla urasi alkuvaiheessa, vastavalmistunut/opintojesi loppusuoralla tai jo kokeneempi vakuutuksista kiinnostunut henkilö, joka kaipaa uusia haasteita uralleen. Ennen kaikkea arvostamme aktiivista asennetta työhön ja kykyä tarttua asioihin omatoimisesti.
Tarjoamme sinulle:
Meillä Finnlinesilla pääset työskentelemään mielenkiintoisella ja merkittävällä toimialalla, jossa varmistetaan, että yhteiskunnan tavaravirrat liikkuvat ja rahti kulkee. Pääset kehittämään ammattitaitoasi sekä syventämään osaamistasi kansainvälisessä konsernissa kiehtovassa meriliikenteen maailmassa. Pidämme huolta henkilöstömme ammattitaidosta ja työhyvinvoinnista mm. erilaisten koulutusten, kurssien ja valmennusten kautta. Näiden lisäksi saat meillä:
- huolellisen perehdytyksen tehtävään, sekä asiantuntevat tiimikaverit työsi tueksi
- itsenäisen ja vastuullisen työnkuvan yhtiön toiminnalle merkityksellisten tehtävien parissa
- lounas- ja matkapuhelinedun
- monipuolisen työterveyshuollon Mehiläisessä ja kattavat vakuutukset
- työskentelyn hybridimallin eli mahdollisuuden työskennellä osan viikosta etänä, sekä omalla työpisteelläsi pääkonttorillamme Vuosaaren satamassa, Helsingissä
- vastuullisen ja luotettavan työnantajan, jonka toiminta osana Grimaldi-konsernia on pitkäjänteistä ja vakaata.
Odotamme sinulta:
Ennen kaikkea toivoisimme, että sinulta löytyy aitoa kiinnostusta vakuutus- ja vahinkokäsittelyä kohtaan sekä innostuneisuutta ja tehokkuutta tekemääsi työhön. Joukkoomme mahtuu erilaisia ihmisiä erilaisista taustoista ja meillä saa olla oma itsensä, joten taustasi voi olla vaihteleva. Toivoisimme sinulla kuitenkin olevan:
- ymmärrystä vakuutuskorvauskäytännöistä joko aiemman työkokemuksen tai opintojen kautta
- taitoa toimia eri sidosryhmien kanssa sekä palvella sisäisiä ja ulkoisia asiakkaita laadukkaasti ja varmasti
- sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa, toimistolla puhumme pääasiassa suomea, mutta kirjallinen työkieli tässä tehtävässä on valtaosin englanti
- huolellista ja vastuuntuntoista työotetta, sillä vakuutusten kanssa työskentely vaatii myös tarkkuutta
- hyvää Office-ohjelmien osaamista ja kykyä omaksua uusia järjestelmiä ja ohjelmia.
Innostuitko?
Tulevat työkaverit odottavat jo innolla uutta tiiminjäsentä ja jos tunnistit itsesi tästä tekstistä, jätä hakemuksesi meille viimeistään tiistaina 20.8.2024 oheisen linkin kautta. Toimi nopeasti, sillä käymme hakemuksia läpi säännöllisesti ja aloitamme mahdolliset haastattelut jo hakuaikana. Toteutamme ensimmäisen haastattelukierroksen Teamsilla. Tehtävä täytetään heti sopivan henkilön löydyttyä.
Tämän tehtävän alustava palkkahaarukka on 3000-3700 euroa kuukaudessa ja se määräytyy valittavan henkilön kokemuksen ja osaamisen perusteella.
Huomioimme ainoastaan rekrytointijärjestelmämme kautta lähetetyt hakemukset emmekä tietoturvasyistä ota vastaan hakemuksia sähköpostitse.
Lisätietoja tehtävästä antaa Head of Legal, Insurance & Claims Suvi Niemivuo, torstaina 6.8. klo 13-15 ja maanantaina 12.8. klo 12-14, puh +358 40 718 4162.
Finnlines on Itämeren, Pohjanmeren ja Biskajanlahden johtavia rahti- ja matkustajaliikennevarustamoja. Yhtiön matkustajarahtilaivat tarjoavat palveluja Suomesta Saksaan ja Ahvenanmaan kautta Ruotsiin sekä Ruotsista Saksaan ja Puolaan. Finnlinesin roro-alukset liikennöivät Itämerellä, Pohjanmerellä ja Biskajanlahdella. Yhtiöllä on tytäryhtiöt tai myyntikonttorit Saksassa, Belgiassa, Britanniassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Puolassa. Merikuljetusten lisäksi yhtiö tarjoaa satamapalveluja Helsingin ja Turun satamissa. Finnlines on osa Grimaldi-konsernia, joka on yksi maailman suurimpia roro-varustamoita ja suurin rahti- ja matkustajaliikennettä (Motorways of the Sea) Euroopassa harjoittava varustamo. Tämän ansiosta Finnlines pystyy tarjoamaan linjaliikennepalveluja Pohjois-Euroopan, Välimeren, Länsi-Afrikan, Pohjois- ja Etelä-Amerikan, sekä Kiinan, Etelä-Korean ja Australian välillä.
Finnlines on kansainvälinen yhtiö, joka työllistää noin 1 700 henkilöä seitsemässä maassa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2023 oli 680,7 miljoonaa euroa ja tulos 60,3 miljoonaa euroa.
Tietoa työnantajasta
Finnlines is an international company employing over 1,600 people in seven countries. In 2021, the Group’s total revenue was EUR 579.9 million and profit EUR 74.7 million.
Tutustu työnantajan yrityssivuun osoitteessa https://tyopaikat.oikotie.fi/yritys/finnlines/0201153-9
Finnlines Oyj muualla verkossa
Työnantajan verkkosivulle