(Poistunut julkaisusta)

Business Lead, Henkilöasiakkaiden rahoituksen ja asumisen palvelujen operaatiot
OP Ryhmä

Alkuperäinen julkaisupäivä 19.10.2020

OP on tulevaisuutta vahvasti visioiva finanssiryhmä. Palkkaamme jatkuvasti uusia kollegoita OP Ryhmään, jossa kunnianhimoisimmatkin ammatilliset unelmat on mahdollista toteuttaa. Rakennamme strategisesti sellaista kulttuuria, jossa sinä saat mahdollisuudet vaikuttaa rohkeasti uudistuvien ja miljoonien suomalaisten elämää koskettavien ratkaisujen parissa, ensimmäisenä Suomessa.

Nyt etsimme Business Leadia johtamaan Henkilöasiakkaiden rahoituksen ja asumisen palvelujen operaatioaluetta. Työpaikkasi sijainti voi olla Helsinki, Tampere, Kuopio tai Joensuu.

Tehtävästä

Business Leadina johdat Henkilöasiakkaiden rahoitus ja asumisen palvelut -heimon operaatioaluetta ja vastaat sen kannattavuudesta, laadusta ja tehokkuudesta. Alueesi koostuu noin 400 hengen monipaikkakuntaorganisaatiosta, johon sisältyy henkilöasiakkaiden rahoituksen luotto- ja vakuuspalvelut, puhelinpalvelut, asiakirjalaadinta ja pankkien tukipalvelu. Toimit osana heimon johtoryhmää.

Luot vastuualueellasi liiketoimintatavoitteet yhdessä heimon kanssa pohjautuen asiakkaan tarpeisiin ja heimon strategiseen suuntaan. Varmistat, että vastuualueesi lopputuotokset tuottavat asiakkaalle arvoa ja saavuttavat niille asetetut liiketoimintatavoitteet. Varmistat oman alueesi liiketoiminnan kannattavuuden, ja johdat vastuualueesi kustannuksia ja hinnoittelua. Vastaat osaltasi alueen sääntelynmukaisuudesta.

Toimit lähiesimiehenä neljälle henkilölle. Autat alueesi tiimejä vision luomisessa huomioiden asiakas- ja liiketoimintatarpeet. Lisäksi johdat jatkuvan kehittämisen mallin luomista alueellesi. Tavoitteena on luoda toimintamalli, joka hyödyntää ja kehittää monipuolisesti operaatioalueen henkilökunnan osaamista.

Tehtäväsi ovat monipuolisia, ja vaativat sinulta asioiden ja ihmisten johtamisosaamista, vahvaa visiointikykyä sekä kyvykkyyttä jakaa aikasi jokapäiväisen toiminnan johtamisen ja ketterän toimintamalli- ja kulttuurimuutoksen edistämisen välillä. Johdat asiakaslupaustemme saavuttamisen kannalta hyvin bisneskriittistä aluetta, jonka arkea saattaa ajoittain kuvata sana hektisyys. Tässä tehtävässä pääset siis kehittämään ja haastamaan itseäsi monipuolisesti!

Mitä odotamme sinulta

Voit olla tehtävään etsimämme henkilö, jos pystyt johtamaan aluettasi muodostamalla joukollesi selkeän yhteisen suunnan, tukemalla henkilöstösi menestystä ja kasvua sekä varmistamalla samalla toimintanne tulokset. Haluat aidosti viedä palvelun laadun ja ihmisten osaamisen uudelle tasolle.

Lisäksi odotamme sinulta seuraavia osaamisia:

  • Vähintään viiden vuoden kokemus suuren ja kompleksisen toimintoalueen johtamisesta.
  • Kokemusta operaatioalueen vetämisestä (kuten asiakaspalveluorganisaatio)
  • Kokemusta vaativien liiketoiminnan muutoshankkeiden läpiviennistä
  • Kykyä valmentavaan ja esimerkillä johtamiseen.
  • Oman vastuualueen visionäärisyyttä ja innovatiivisuutta.
  • Kykyä tuotteiden tai palveluiden markkinoille viemiseen, tuotteistamiseen ja kaupallistamiseen.
  • Ymmärrystä ketterä/agile/lean-toimintamallista tai itseohjautuvuuteen perustuvasta toimintamallista sekä prosessijohtamisesta. Koulutukset ja sertifioinnit aihealueilta luetaan eduksesi.
  • Analyyttisyyttä ja vahvoja ongelmanratkaisu-, suunnittelu-, organisointi- ja priorisointitaitoja. Datalla johtamisen taitoja.
  • Tulosorientoituneisuutta, liiketoimintalähtöisyyttä ja yrittäjämäistä toimintatapaa.
  • Kykyä tehokkaaseen ja eri sidosryhmät huomioivaan viestintään.
  • Sujuvaa suomen ja hyvää englannin kielen taitoa.
  • Tehtävää tukevaa korkeakoulututkintoa.

Katsomme eduksi aikaisemman kokemuksen finanssialalta sekä itseohjautuviin tiimeihin perustuvan toimintamalliuudistuksen vetämisestä.

Tarjoamme sinulle

Visiomme on olla johtava ja vetovoimaisin finanssiryhmä Suomessa sekä asiakkaiden, henkilöstön että kumppaneiden näkökulmasta. Tämän tavoitetilan saavuttamiseksi olemme siirtyneet OP Ryhmän keskusyhteisössä ketterään, itseohjautuvaan toimintatapaan, joka antaa vapautta ja vastuuta tiimeille, nopeuttaa päätöksentekoa ja ohjaa työskentelyä asiakkaiden tarpeiden mukaisesti. Vähennämme päätöksentekotasoja ja johtamisessa painottuu valmentaminen ja työn mahdollistaminen. Tällä muutoksella tavoittelemme entistä parempaa työntekijäkokemusta, asiakaskokemusta sekä toiminnan tehokkuutta.

Tarjoamme sinulle ainutlaatuisen mahdollisuuden päästä johtamaan kansainvälisesti merkittävän kokoluokan ketterää operaatioiden toimintamalliuudistusta. Vaikka olemme muutoksessamme jo hyvällä uralla, emme ole vielä läheskään valmiita – ja tuskin koskaan olemmekaan. Tässä roolissa pääset siis aidosti vaikuttamaan siihen, miltä tekemisemme Asumisen rahoituksen ja palvelujen alueella näyttää tulevaisuudessa. Saat tekemisellesi hyvät edellytykset; OP on tällä hetkellä Suomen suurin toimija ja markkinajohtaja asumisen rahoituksen palveluissa.

Yrityskulttuurimme ja arjen tekemisen ytimessä ovat arvot – ihmisläheisyys, vastuullisuus ja yhdessä menestyminen. Nämä arvot ovat mahdollistaneet osuustoiminnallisen menestyksemme läpi vuosikymmenten, ja samoissa arvoissa piilee myös tulevaisuuden kulttuurimme vahvin kulmakivi.

Lisätiedot ja hakuohjeet

Hae tehtävään 1.11.2020 mennessä lähettämällä meille CV:si hakemuskirjeineen ja palkkatoiveineen. Ethän aikaile hakemisen kanssa, sillä voimme aloittaa haastattelut jo hakuajalla.

Lisätietoja tehtävästä antaa Kaisu Christie pe 23.10. klo 11-12 ja ma 26.10. klo 12-13, p. 040 138 8862, tai sähköpostitse kaisu.christie (a) op.fi.

Toivottavasti voit aloittaa työt kanssamme mahdollisimman pian. Roolissa vaaditaan kuukausittaista matkustusvalmiutta Helsingin, Tampereen, Joensuun ja Kuopion välillä. Tehtävään valittavalta henkilöltä tarkastetaan luottotiedot ja yritysyhteydet sekä teetetään huumausainetesti ja terveyskysely.