Tietoa tehtävästä
Vi på Kyrkans servicecentral i Uleåborg söker
TVÅ (2) BOKFÖRARE
Drömmer du om en bekväm och teamorienterad arbetsgemenskap? Vill du vara en del av en grupp som arbetar tillsammans och förnyar servicecentralen på ett kundorienterat sätt? Vill du lära dig nya saker, genomföra olika projekt och utveckla servicecentralens processer? Vi söker positiva, initiativkraftiga lagspelare med god social kompetens för att komplettera vår arbetsgemenskap.
Vi söker två bokförare till ekonomiförvaltningens arbetsgemenskap på Kyrkans servicecentral i Uleåborg. Det ena anställningsförhållandet är tillsvidare och det andra tillfälligt föräldraledighetsvikarie 1.11.2024-1.10.2025. Tillsvidareanställningen och visstidsanställningen börjar 1.11.2024 eller enligt överenskommelse. Till ditt huvudsakliga ansvarsområde som bokförare hör att svara för församlingsenheternas bokföring samt för inköps- och försäljningsreskontran.
Vi erbjuder dig anställning i en sporrande arbetsgemenskap. Redan från början får du en omfattande introduktion till ditt arbete och dina kollegor stöttar dig i det dagliga arbetet även efter introduktionen. Arbetsplatsen finns vid servicecentralens verksamhetsställe i Uleåborg. Vi arbetar flexibelt både på distans och på kontoret. Vi erbjuder flexibel arbetstid i dagarbetet som gör att du kan samordna arbetet med din livssituation.
Du kan vara i slutet av dina studier, nyutexaminerad, eller expert med arbetslivserfarenhet. Vi hoppas dock att du har erfarenhet av olika ekonomiförvaltningens-, bokföringens- eller reskontrauppgifter. För uppgiften som bokförare krävs lämplig yrkesutbildning/examen (t.ex. merkonom, tradenom). Sökande som är i slutskedet av sina studier beaktas också i sökningen. Tjänsten kräver även goda muntliga och skriftliga kunskaper i finska. Vi värdesätter även goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska.
Vi värdesätter
- förmåga att hantera utmaningar på ett lösningsorienterat sätt
- vilja att utveckla arbetssätt och processer
- självinitierat och ansvarsfullt sätt att arbeta, samt goda teamarbetsförmåga
- kundserviceanda och förmåga att samarbeta
Vi erbjuder dig
- en omfattande introduktion till din uppgift och teamstöd
- en mångsidig befattningsbeskrivning där du kan utveckla sättet att arbeta
- en utvecklande och sporrande arbetsgemenskap, där man jobbar samtidigt som man stöttar andra
- en inspirerande och mångsidig arbetsmiljö där du regelbundet kan utveckla din egen kompetens och yrkeskunskap
- flexibla möjligheter till distansarbete och flextid: veckoarbetstiden är 36 h 15 min
- omfattande företagshälsovård, Epassi (sport, kultur och välmående) och kostförmån i kontorets kontraktsrestaurang
- Bra semesterförmåner och erfarenhetstillägg enligt KyrkTAK
Intervjuer (inkl. skriftligt bokföringstest) inleds redan under ansökningstiden, så lämna in din ansökan så snart som möjligt.
En prövotid på sex (6) månader tillämpas. Innan befattningen tillträds ska den som valts visa ett godtagbart intyg över sitt hälsotillstånd. Inom 30 dagar efter att beslutet fattats ska den utvalde visa upp ett intyg om att hälsovillkoren för att tillträda tjänsten uppfylls. Lönen bestäms enligt kravgrupp 501 i kyrkans allmänna tjänste- och arbetskollektivavtal (grundlön 2 602,83 euro/mån.). Utöver detta betalas ett erfarenhetstillägg som baserar sig på den valda personens arbetserfarenhet.
Ansökan lämnas via den elektroniska rekryteringstjänsten Kirkkorekry.fi/se (arbetsnyckel 2713) senast 11.10.2024 kl. 15.00.
För mer information om anställningen kontakta serviceansvarig Eveliina Arhippainen (eveliina.arhippainen@evl.fi) tel. 040 688 1625 mån 30.9. 14-16 och serviceansvarig Jonna Kemppainen (jonna.kemppainen@evl.fi) tel. 040 357 7135 fre 4.10. 10-11 och mån 7.10. kl 12-13.
Hae työpaikkaa
Hae työpaikkaa tai vinkkaa kaverille 11.10.2024 mennessä! Hakemuksen voit täyttää "Hae työpaikkaa" -linkin kautta.