(Poistunut julkaisusta)

Asiakkuuspäällikkö
Oikeusrekisterikeskus

Alkuperäinen julkaisupäivä 23.10.2020

Organisaation esittely
Oikeusrekisterikeskus (ORK) on oikeusministeriön hallinnonalan asiantuntijavirasto, joka vastaa oikeushallinnon digikehittämisestä ja ylläpidosta, rekisterinpidosta, tiedonhallinnasta ja varallisuusrangaistusten täytäntöönpanosta. Oikeusrekisterikeskuksessa työskentelee n. 160 virkamiestä. Toimintaamme ohjaavat vastuullisuus, oikeudenmukaisuus ja palvelulähtöisyys.Virastomme sijaitsee Hämeenlinnassa, mutta joustavien etätyömahdollisuuksien ansiosta tehtäviä voi hoitaa osittain paikkariippumattomasti. Tarjoamme nykyaikaisia menetelmiä ja välineitä työntekoon sekä hyvät työsuhde-edut. Haluamme, että viihdyt työssäsi ja kehityt kanssamme.
www.oikeusrekisterikeskus.fi
www.twitter.com/oikeusrekisteri
www.linkedin.com/company/oikeusrekisterikeskus
www.instagram.com/oikeusrekisterikeskus
 
#töissäORKssa
 
Tehtävän kuvaus

Etsitkö tehtävää, jossa saat hyödyntää vahvoja verkostoitumistaitojasi, kehittävää työskentelyotettasi sekä käyttäjälähtöistä digiosaamistasi? Jos vastasit kyllä, haluamme sinut meille asiakkuuspäälliköksi kiihdyttämään hallinnonalan digitalisaatiota. Rakennamme organisaatioomme uudenlaisen asiakkuuspalvelun konseptin, ja tässä muutostyössä sinä asiakkuuspäällikkönä olet olennaisessa roolissa.
 
Asiakkuuspäällikkönä kuuntelet ja kartoitat kehitystarpeita, herättelet proaktiivisesti esiin raikkaita ideoita ja vastaat niihin tehokkailla toimintasuunnitelmillasi. Fasilitoit asiakkuus- ja digipalvelujemme kehitystyön suunnittelua, kehität ja toteutat innovatiivista viestintäämme sekä olet mukana vahvistamassa mielikuvaa ORK:sta modernina digipalvelujen tarjoajana. Asiakkuuspäällikkönä toimit myös viestintätiimin esimiehenä ja tuet johtoryhmätyöskentelyä. Lisäksi mittaat asiakkaidemme tyytyväisyyttä ja tulosten perusteella kehität asiakaspalveluamme entistä paremmaksi.
 
Asiakkuuspäällikkönä työhösi kuuluu myös IT-palvelujen tilaajasopimusten valmistelu, seuranta ja raportointi, joita työstät yhdessä sektorikohtaisten asiakasvastaavien kanssa. Arkesi koostuu tiiviistä yhteistyöstä erityisesti talous- ja hankintapalvelujen mutta myös koko virastomme asiantuntijoiden kanssa. Lisäksi olet jatkuvassa vuorovaikutuksessa asiakkaisiimme, toimittajiin ja hallinnonalan muihin toimijoihin sekä johdat sidosryhmäyhteistyötä.
 
Me tarjoamme sinulle raamit, joiden puitteissa saat soveltaa omaa erityisosaamistasi. Haluamme saada esiin parhaan puolesi ja antaa sinulle vapauden toteuttaa visioitasi yhteisen hyvän eteen. Meillä saat tilaa kasvaa ja kehittyä, ja toivomme, että uuden oppiminen ja opettaminen ovat vastavuoroista toimintaa. ORK on hyväntuulinen ja vastuullinen virasto, jossa uskotaan yhteistyöhön ja oikeudenmukaisuuteen. Meillä työskennellessä korostuvat käyttäjälähtöinen suunnittelu, modernit eknologiaratkaisut sekä ketterillä menetelmillä saavutettava tehokkuus. 

Hakijalta odotamme
Haluamme joukkoomme innostavan kehittäjän, joka ymmärtää sekä asiakkaita että digiä ja osaa tulkata niitä toisilleen. Odotamme, että sinulla on vähintään soveltuva korkeakoulututkinto sekä työssä hankittua laajaa osaamista asiakkuuksien hallinnasta ja kehittämisestä.
Lisäksi odotamme: 
• erinomaisia digitaitoja,
• kiinnostusta asiakaspalveluun ja kokemusta sen kehittämisestä,
• ymmärrystä IT-palvelutuotannosta ja tietojärjestelmien kehittämisestä,
• käsitystä talousluvuista ja toiminnasta niiden takana,
• kyvykkyyttä ohjata muiden asiantuntijoiden työskentelyä,
• halua jakaa omaa osaamista muille,
• näkemyksiä viestintään, mielikuvamarkkinointiin ja työnantajakuvaan sekä
• kykyä sanoittaa asiakkaiden IT-tarpeita, luoda kysyntää ja vastata niihin.
 
Työntekijänä olet proaktiivinen, ulospäinsuuntautunut, tehokas, toimelias ja neuvottelutaitoinen. Hallitset yhteistyön ja sparrailun, kommunikoinnin ja verkostoitumisen sekä fasilitoinnin ja matriisimaisen ohjauksen. Olet luontainen esiintyjä, tarkkaavainen kuuntelija ja rohkea ideoija.
 
Eduksesi luemme, mikäli sinulla on aiempaa kokemusta:
• palvelumuotoilusta,
• toimittajien hallinnasta,
• julkisista hankinnoista,
• tietojärjestelmäprojekteista,
• tietojärjestelmätyöstä (esim. vaatimusmäärittely) tai
• julkishallinnossa työskentelystä.
 
Työssä tarvittava kielitaito
Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää käytännössä erinomaista suullista ja kirjallista suomen kielen taitoa ja tyydyttävää ruotsin kielen suullista ja kirjallista taitoa. Englannin kielen sujuva osaaminen on myös tehtävästä suoriutumisen kannalta eduksi.


Tehtävän tiedot
Tehtävän kesto: Vakinainen 
Työaika: Virastotyöaika 
7 t 15 min/pv, liukuva työaika 
Tehtävän täytössä voidaan soveltaa enintään kuuden (6 kk) kuukauden koeaikaa.
Aloitus 1.12.2020 tai sopimuksen mukaan. 
Hae viimeistään: 9.11.2020 16:15 
ID: 25-827-2020

Palkkaukseen liittyvät tiedot
Viran palkkaus täsmentyy valittavan henkilön osaamisen ja kokemuksen perusteella vaativuustasojen 19M - 20M mukaiseksi. Hakija voi myös esittää palkkatoiveen.
 
Edut
Me tarjoamme työntekijöillemme kattavan työterveyshuollon, joustavat etätyömahdollisuudet, lounastuen sekä kulttuuri- ja liikuntasetelit.

Lisätietoja tehtävästä
Jussi Kivinen
johtaja
050 491 3559
jussi.kivinen@om.fi

Jari Saarela
toimialajohtaja
029 56 65879
050 097 2163
jari.saarela@om.fi
 
Toimipiste
Oikeusrekisterikeskus
Wetterhoffinkatu 2
13100 Hämeenlinna