Asiakasohjaaja
Helsingin Kaupunki

Alkuperäinen julkaisupäivä 12.5.2020

Tehtävän kuvaus

Idän asiakasohjauksen asiakasohjaajan vakituinen toimi on muutettu viraksi. Tämä vakituinen virka ovat nyt julkisessa haussa.

Toiminnan keskiössä on asiakas ja asiakkaan tarve. Lähtökohtana on tukea ikääntyneen väestön hyvinvointia ja arjessa selviytymistä oikea-aikaisesti kevyimmän palvelun - periaatteen mukaisesti. Kehittämistavoitteenamme on vahvistaa asiakaslähtöistä yhteistyötä kaupungin sisällä mm. gerontologisen sosiaalityön yksikön, kotihoidon ja sairaaloiden kanssa sekä aktiivisesti laajentaa yhteistyötä alueen muiden toimijoiden kanssa.

Tehtävässä onnistuminen edellyttää laaja-alaista ja monipuolista ikääntyneiden palvelujen tuntemusta. Työssä korostuu myös kotihoidon palvelujen laaja-alainen osaaminen, kuntoutuksellinen työote sekä omaishoitoperheiden tukeminen. Työntekijän tehtävä on varmistaa, että asiakas ohjataan mahdollisimman sujuvasti tarvitsemansa tuen ja palvelun piiriin.

Tehtävän menestyksellinen hoitaminen edellyttää tehtävän vaativuuden mukaista osaamista, hyviä neuvottelu-, asiakasohjaus- ja viestintätaitoja. Tehtävää täytettäessä pidetään tärkeänä kykyä sekä tiimityöhön että itsenäiseen työskentelyyn ja hyvää organisointi- ja päätöksentekokykyä sekä kykyä hahmottaa prosessien toimintaa.


Kelpoisuusehto:

Sosiaalihuollon ammattihenkilölain 817/2015 (8§) mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi tai kuntoutuksen ohjaaja) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, toimintaterapeutti) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.

Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.

Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.

Valitun on esitettävä työterveyshuollon arvio edellytyksistään hoitaa virkaan kuuluvia tehtäviä.

Lisäksi tehtävässä edellytetään yli kahden vuoden kokemusta Helppiseniorin asiakasohjaustyöstä, asiakasprosessien vankkaa osaamista sekä idän alueen ikäihmisten palveluverkoston tuntemusta.

Eduksi luetaan sairaanhoitajan tai terveydenhoitajan koulutus.

Jätä hakemuksesi ensisijaisesti osoitteessa helsinkirekry.fi. Kirjallisen hakemuksen voit lähettää Helsingin kaupungin kirjaamoon, sosiaali- ja terveystoimi, PL 10, 00099 Helsingin kaupunki. Kuoreen tunnus SOTE-03-276-20. Käyntiosoite on ohjoisesplanadi 11-13. Hakemusasiakirjat ovat julkisia eikä niitä palauteta.

Sopimusala

KVTES Kunnallinen yleinen virka- ja työehtosopimus

Lisätietoja tehtävästä antaa

Asiakkuuspäällikkö Jaana Oja 040 512 4196 jaana.oja@hel.fi

Lisätietoa

https://www.hel.fi/toihinsoteen/fi

Hae työpaikkaa

Lähetä ilmoitus kaverille

Lisätiedot