HelppiSeniori on osa valtakunnallista keskitettyä asiakas- ja palveluohjauksen toimintamallia. Helsingissä toimii neljä alueellista asiakasohjausyksikköä.
Toimintamme keskiössä on asiakas ja asiakkaan tarve. Lähtökohtana on tukea ikääntyneen väestön hyvinvointia ja arjessa selviytymistä oikea-aikaisesti kevyimmän palvelun - periaatteen mukaisesti. Kehittämistavoitteenamme on vahvistaa asiakaslähtöistä yhteistyötä kaupungin sisällä mm. gerontologisen sosiaalityön yksikön, kotihoidon ja sairaaloiden kanssa sekä aktiivisesti laajentaa yhteistyötä alueen muiden toimijoiden kanssa.
Tehtävässä onnistuminen edellyttää ikääntyneiden palvelujen tuntemusta. Työssä korostuu myös kotihoidon palvelujen laaja-alainen osaaminen, kuntoutuksellinen työote sekä omaishoitoperheiden tukeminen. Työntekijän tehtävä on varmistaa, että asiakas ohjataan mahdollisimman sujuvasti tarvitsemansa tuen ja palvelun piiriin. Työntekijän tukena on esimiehen lisäksi moniammatillinen tiimi, johon kuuluu muita asiakasohjaajia, sosiaalityöntekijöitä ja kaksi asiakkuusvastaavaa.
Kelpoisuusehto:
Sosiaalihuollon ammattihenkilölain 817/2015 (8§) mukainen sosiaalialalle soveltuva ammattikorkeakoulututkinto (sosionomi, geronomi tai kuntoutuksen ohjaaja) tai terveydenhuollon ammattikorkeakoulututkinto (sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, fysioterapeutti, toimintaterapeutti) tai aikaisempi sosiaali- ja terveysalan opistoasteinen tutkinto.
Kielitaitovaatimuksena on suomen kielen hyvä suullinen ja kirjallinen taito sekä ruotsin kielen tyydyttävä suullinen taito.
Tehtävässä edellytetään rekisteröitymistä Valviran ammattihenkilöiden keskusrekisteriin.
Tehtävässä edellytetään tartuntatautilain 48 §:n mukaista rokotussuojaa.
Edellytämme avointa ja innostunutta asennetta toimia yhdessä itseohjautuvan tiimin kanssa, hyviä vuorovaikutustaitoja, hyvää organisointikykyä, kykyä hahmottaa prosessien toimintaa sekä sitoutuneisuutta käyttää arvioinnissa vaadittavia arviointivälineitä.
Eduksi luemme kokemuksen ikäihmisten kanssa työskentelystä, kotihoidon toimintaympäristön tuntemuksen, kiinnostuksen omaishoitoperheiden tukemiseen sekä kuntouttavan työotteen.
SOTE Sosiaali- ja terveydenhuollon työ- ja virkaehtosopimus
Asiakkuuspäällikkö Jaana Oja p. 040 512 4196, jaana.oja@hel.fi
https://www.hel.fi/fi/sosiaali-ja-terveyspalvelut/toihin-meille
Stadin sote on Suomen suurin ja alan johtava toimija ja uudistaja. Rakennamme yhdessä sote-palveluja, jotka kansalaiset haluavat valita jatkossakin. Palvelujemme saatavuus ja asiakaskokemus, vaikuttavuus, tuottavuus sekä henkilöstökokemus paranevat vauhdilla. Kaikkein haavoittuvimpien ihmisryhmien tarpeisiin ja palveluihin kiinnitetään erityistä huomiota.